اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه بخش کشاورزی

475 میلیون ریال اعتبار برای لای‌روبی قنوات روستاهای بافق هزینه شد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی بافق گفت: به منظور جلوگیری از تداوم خشک‌سالی، 475 میلیون ریال اعتبار برای لای‌روبی و کف‌شکنی قنوات روستاهای بافق هزینه شده است.

475 میلیون ریال اعتبار برای لای‌روبی قنوات روستاهای بافق هزینه شد

حمید عسکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به فعالیت‌های جهاد کشاورزی برای توسعه این بخش اظهار داشت: این اعتبارات برای انجام عملیات مرمت، لای‌روبی و کف‌شکنی قنات روستاهای هریسک بالا و پایین، دولت‌آباد، حکیم‌آباد، شیطور و تراب‌آباد بافق اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: انجام این عملیات در مجموع با اعتباری بالغ بر 475 میلیون ریال به منظور کمک به افزایش میزان آب قابل برداشت در قنوات روستاهای ذکر شده، صورت پذیرفت.

مدیر جهاد کشاورزی بافق هم‌چنین با اشاره به تجهیز حلقه‌های چاه آب کشاورزی در بافق بیان کرد: به منظور افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی بافق، شش حلقه چاه کشاورزی با اعتباری افزون بر 200 میلیون ریال نیز از برنامه‌های انجام شده در سال گذشته بوده است.

عسکری افزود: در این راستا هم‌چنین برای تجهیز پنج حلقه چاه اعتباری بیش از 200 میلیون ریال از محل ماده 10 اعتبارات خشک‌سالی شهرستان هزینه شده است.

وی تصریح کرد: احداث کانال و لوله‌گذاری چاه‌های کشاورزی 12 روستا با اعتباری افزون بر 800 میلیون ریال به طول شش کیلومتر لوله‌گذاری و 1.5 کیلومتر کانال‌کنی نیز انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ساخت استخر روستای قطرم، اصلاح و نوسازی باغات و مکانیزاسیون فعالیت‌های کشاورزی را از دیگر طرح‌های در دست انجام جهاد کشاورزی بافق عنوان کرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول