اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل شیلات گیلان خبر داد

رهاسازی 200 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل شیلات گیلان از رهاسازی حدود 200 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در حوزه‌های آبی استان نظیر رودخانه‌ها و دریا از سال جاری تاکنون خبر داد.

رهاسازی 200 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در گیلان

حجت سعیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، ایجاد دهکده آبزی‌پروری را از پروژه‌های مهم شیلات گیلان عنوان کرد و اظهار داشت: در سفر اخیری که همراه با استاندار به تهران صورت گرفت، مقرر شد که اراضی برای ایجاد دهکده آبزی‌پروری در اختیار ما قرار بگیرد.

وی درباره وضعیت اجرای مصوبات هیئت دولت در شیلات گیلان ابراز کرد: از 11 پروژه مصوب هیئت دولت تاکنون 10 پروژه شیلاتی گیلان عملیاتی شده و یک پروژه باقیمانده نیز در انتظار نظر کارشناسی محیط زیست است.

این مسئول، با بیان اینکه امسال از نظر آبزی‌پروری و صید و صیادی با رشد مواجه بودیم، افزود: در بخش تکثیر نیمه مصنوعی که از امسال اجرایی شده است، نسبت به سال گذشته 90 درصد رشد داشتیم و در این زمینه تا قبل از سال گذشته تخم ماهیان استخوانی را از استان‌های همجوار وارد می‌کردیم اما از سال 90 مستقل شدیم و از امسال نیز تخم ماهیان را نیز صادر می‌کنیم.

وی، با اشاره به اینکه حدود 40 میلیون لارو «بچه ماهی» به استان گلستان صادر شده است، تصریح کرد: امسال وضعیت تکثیر بچه‌ماهی‌ بهتر از سال گذشته است.

سعیدی، با تاکید بر اینکه در راستای کارگروه بخش کشاورزی سه مصوبه بسیار مهم وجود دارد، بیان کرد: یک مصوبه درباره استفاده از اراضی تالابی و بهره‌مندی از نوار ساحلی وجود دارد که باید بتوانیم از آب‌بندان‌های استان که در 2 هزار هکتار آن با آب منطقه‌ای به توافق رسیده‌ایم در بحث تولید فعالیت کنیم و اشتغال و صادرات را در کنار تولید آبزی داشته باشیم.

وی، از رهاسازی حدود 200 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی در حوزه‌های آبی استان نظیر رودخانه‌ها و دریا در سال جاری تاکنون خبر داد و یادآور شد: این مقدار بیش از 23 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول