اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس زنجان:

آزادسازی خرمشهر نتیجه جنگ را به نفع ایران تغییر داد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: آزادسازی خرمشهر نتیجه جنگ را به نفع ایران تغییر و باعث برتری ایران شد.

آزادسازی خرمشهر نتیجه جنگ را به نفع ایران تغییر داد

جلال قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: عملیات بیت‌المقدس چهارمین عملیات بزرگ دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود که در نتیجه انجام این عملیات بخش عظیمی از خاک کشور از تصرف دشمن بیرون آمد.

وی با بیان اینکه در این عملیات 5 هزار و 400 کیلومتر از سرزمین‌های استان خوزستان آزاد شد، افزود: رسیدن به خط مرزی و نزدیکی به بصره از اهداف این عملیات غرورآفرین بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به موفقیت‌های رزمندگان اسلام در این عملیات ادامه داد: در این عملیات بزرگ خرمشهر به دست نیروهای ایرانی آزاد شد.

وی با بیان اینکه رژیم بعثی عراق از طریق تصرف خرمشهر می‌توانست به خواسته خود برای براندازی نظام دست یابد، افزود: آزادسازی خرمشهر نشان داد که ایران از نظر قدرت نظامی حرفی برای گفتن داشته و یک وجب از خاک کشور را به دشمن واگذار نمی‌کند.

قربانی تصریح کرد: پیروزی در این عملیات موجب شد تا خرمشهر که در محاصره اقتصادی، نظامی و سیاسی دشمنان اسلام قرار داشت آزاد شده و ایران به عنوان قدرت برتر جنگ شناخته شود.

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر به آمریکا و ایادی استکبار نشان داد که نمی‌توانند بر ایران سیطره داشته باشند، خاطرنشان کرد: پس از این پیروزی عظیم دشمنان به فکر آتش‌بس و تغییر مواضع خود در برابر ایران پرداختند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان ادامه داد: پس از عملیات بیت‌المقدس ایران آتش‌بس را قبول نکرده و تا تنبیه متجاوزان به پیشروی ادامه داد.

وی با بیان اینکه سوم خرداد به عنوان سالروز فتح خرمشهر روز مقاومت و ایثار نامگذاری شده است، یادآور شد: در این روز پوزه صدام و استکبار توسط رزمندگان اسلام به خاک زده شد.

قربانی با اشاره به اقدامات آمریکا، اروپا و شوروی برای مداخله در نتیجه جنگ عراق علیه ایران خاطرنشان کرد: بعد از این پیروزی عظیم دشمنان قانع شدند که عراق نمی‌تواند پیروز جنگ شود و اهداف آنان را جامه عمل بپوشاند.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با جهاد و روحیه عاشورایی عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس را رقم زدند، افزود: در این عملیات هزاران عراقی اسیر دست رزمندگان شدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به پیروزی‌های پس از فتح خرمشهر توسط رزمندگان اسلام نتیجه جنگ را بر خلاف تصور بسیاری از ابر قدرت‌های جهان ایران به نفع خود با تکیه بر مدد الهی تغییر داد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول