اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده زنجانی دوران دفاع مقدس:

ایجاد خودباوری در رزمندگان از نتایج عملیات بیت‌المقدس بود

خبرگزاری فارس: فرمانده زنجانی دوران دفاع مقدس گفت: ایجاد خودباوری در جبهه خودی و ناباوری صرف در جبهه استکبار از نتایج عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس محسوب می‌شود.

ایجاد خودباوری در رزمندگان از نتایج عملیات بیت‌المقدس بود

خلیل کلانتری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر از دست دشمن و استکبار نقطه عطفی در تاریخ دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که خرمشهر در تصرف عراقی‌ها بود همه دنیا طلب‌کارانه با ایران رفتار کرده و حالت هجومی به کشور داشتند، افزود: با آزادسازی خرمشهر، عقب‌نشینی کشورها از حضور در جنگ علیه ایران آغاز و روند جنگ معکوس شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: عملیات موفق بیت‌المقدس موجب ایجاد خودباوری در رزمندگان اسلام شد.

وی با اشاره به همکاری نیروهای مختلف سپاه، بسیج و ارتش در این عملیات تصریح کرد: با وجود اینکه سپاه در آغاز فعالیت خود در حد تیپ در این دوران عمل می‌کرد اما در حد یک لشکر برای پیروزی در این عملیات افتخار‌آفرینی کرد.

کلانتری با بیان اینکه گرچه قومیت‌های مختلفی در آزادسازی خرمشهر تاثیرگذار بودند، اما این رزمندگان ایرانی بودند که در این فتح مشارکت کردند چرا که در این دوران قومیت مطرح نبود و همه رزمندگان در قالب لباس رزمندگی به مقابله با دشمن می‌پرداختند.

وی با اشاره به انجام عملیات بیت‌المقدس در سه مرحله حساس و تاثیرگذار خاطرنشان کرد: غافلگیری نیروهای عراقی و درهم کوبیدن همه استحکامات دشمن که نشان از جا خوش‌کردن نیروهای صدام در این را منطقه داشت موجب شد تا این عملیات سبب آزادسازی خرمشهر شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه استحکامات دشمن در این منطقه و اطراف آن به قدری مستحکم بود که هیچ کس تصور آزادسازی خرمشهر را نداشت، افزود: مجموعه اقدامات رزمندگان اسلام موجب شد تا این عملیات با موفقیت انجام و نتیجه آن آزادسازی خونین‌شهر شود.

وی پیروزی در عملیات بیت‌المقدس را نتیجه خودباوری ملی دانست و گفت: همه تلاش و هدف رزمندگان پس از باز پس‌گیری خرمشهر، حفظ آن بود.

کلانتری با بیان اینکه اگر چه آزادسازی خرمشهر برای رزمندگان ایرانی بسیار شادی‌آفرین بود اما با این وجود حفظ خرمشهر از ضروریات مورد توجه رزمندگان و فرماندهان جنگ بود که خوشبختانه این امر محقق شد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ خرمشهر در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد:‌ شنیدن شور هیجان مردم از آزاد‌سازی خرمشهر قوت قلب و مایه خوشحالی رزمندگان در این دوران بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس بر ضرورت حفظ و ادامه راه شهدا تاکید کرد و افزود: همه نسل‌های جامعه برای تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی باید تلاش کنند.

وی با بیان اینکه خرمشهر به لطف خداوند متعال آزاد شد، افزود: جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان از دلایل موفقیت این عملیات بود.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول