اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار کرمان عنوان کرد

حضور 3 هزار رزمنده کرمانی در عملیات بیت‌المقدس

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: 3 هزار رزمنده کرمانی در عملیات بیت‌المقدس شرکت داشتند.

حضور 3 هزار رزمنده کرمانی در عملیات بیت‌المقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محمدمهدی ابوالحسنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: سوم خرداد مهم‌ترین و تأثیرگذارترین روز در تاریخ جنگ تحمیلی بود که هنوز منزلت آن در جامعه شناخته نشده است. 

وی با بیان اینکه 3 هزار رزمنده کرمانی در عملیات بیت‌المقدس شرکت داشتند، ابراز داشت: این عملیات 6 هزار شهید داشت که 200 شهید آن از لشکر ثارالله کرمان بودند.

ابوالحسنی افزود: اعتقاد ما بر این است که اگر بخواهیم آیین گرامیداشتی برای جنگ تحمیلی برگزار کنیم، باید این روز را مدنظر داشته باشیم.

وی با اشاره به برنامه‌های ویژه سوم خرداد در استان کرمان بیان داشت: برگزاری جلسه شورای اداری در گلزار شهدا، پانزدهمین اجلاسیه کنگره شهدای استان کرمان‌ ویژه شهدای تبلیغات، دیدار تعدادی از مادران و همسران شهدای بیت‌المقدس با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان و چهارمین جشنواره تولیدات مؤسسات ویدیویی و سینمایی از جمله این برنامه‌ها است.

ابوالحسنی تصریح کرد:‌ پیاده‌روی رده‌های نظامی و تجدید بیعت با شهدای بیت‌المقدس، ‌نمایشگاه "خاک تا خیابان" با محوریت خرمشهر تا وال‌استریت، نمایشگاه مقاومت و ایثار، شب‌های خاطره طنز در پنج شهرستان، شب شعر "‌چشمه‌سار‌ زمزم" با نگاه به امام و شهدا، نمایشگاه خرمشهر، جشنواره خاطره‌نویسی، نواهای حماسی، نقالی خرمشهر و مسابقه وبلاگ‌نویسی در حوزه دفاع مقدس نیز در این ایام برگزار می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: سایت "شهیدستان" توسط بنیاد شهید به عنوان بانک جامع اطلاعات شهدای استان و سایت "گنجینه نور" در ارتباط با اطلاعات گلزارهای شهدای استان با همکاری دانشگاه پیام‌نور و بنیاد حفظ آثار فعالیت خود را از سوم خرداد‌ماه آغاز می‌‌کنند.  

ابوالحسنی اظهار داشت: نخستین گردهمایی فعالان و جهادگران فضای مجازی با عنوان "جهاد بدون مرز"، پرده‌برداری از یادمان شهدای زنگی‌آباد و شهید زنگی‌آبادی، افتتاح گلزارهای شهدای تک‌مزاری در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، بم، سیرجان، کهنوج و بخش سیرچ و رونمایی از کتاب "نبرد کرخه کور" نیز در این ایام مدنظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: 10 هیئت‌‌ مذهبی نیز برای گرامیداشت سوم خرداد با اجرای 10 برنامه حدیث مقاومت در مساجد و حسینیه‌ها مشارکت دارند.

ابوالحسنی عنوان کرد: فیلم سینمایی "روزهای زندگی" نیز در سینما شهر تماشای کرمان اکران می‌شود که برای ادارات و نهادها با 50 درصد تخفیف ارائه می‌شود.

وی ابراز داشت: یادواره شهدای استا‌ن کرمان و شهرستان سیرجان نیز به همت گل‌گهر سیرجان با حضور سردار سعید قاسمی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول