اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان:

دفاع مقدس بر پایه ارزش‌های الهی همچنان الهام‌بخش است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: با گذشت 24 سال از حماسه جاوید ملت ایران، دفاع مقدس بر پایه ارزش‌های جاوید الهی همچنان الهام‌بخش ملت ایران است.

دفاع مقدس بر پایه ارزش‌های الهی همچنان الهام‌بخش است

عباس کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: نسل‌های امروز اگر چه در دوران دفاع مقدس نبودند اما با زنده کردن ارزش‌ها و خاطرات مجاهدان و شهیدان از طریق برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها، چاپ داستان‌ها، ساخت فیلم‌ها و حضور در کاروان‌های راهیان نور همواره یاد، اثر و حماسه جهادگران دفاع مقدس را زنده نگه داشته‌اند.

وی افزود: با گذشت 24 سال از حماسه جاوید ملت ایران، دفاع مقدس بر پایه ارزش‌های جاوید الهی همچنان الهام‌بخش ملت ایران و چراغ حرکت نسل‌ سوم و چهارم برای تحقق پیشرفت و عدالت است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان اضافه کرد: ما اگر همواره با ولایت باشیم در همه عرصه‌ها پیروز خواهیم شد چنانچه زمانی که پیامبر اسلام (ص) فرمان جهاد می‌داد شهر مدینه خالی از سکنه می‌شد.

وی اضافه کرد: در زمان دفاع مقدس نیز زمانی که امام خمینی (ره) فرمان شرکت در جنگ را دادند از همه اقشار جامعه ایران اسلامی فعالانه شرکت کردند.

کعبی با اشاره به اینکه آیات قرآنی در هر زمان و مکان انسان‌ها را به حرکت وا می‌دارد، تصریح کرد: این حرکت در دوران دفاع مقدس تحقق پیدا کرد چنانچه دشمن زبونی مثل صدام با پشتیبانی استکبار و غرب نتوانست انقلاب نوپای ما را شکست دهد.

وی با اشاره به نقش عمده و فراگیر دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس گفت: از پیشگامان حضور در جبهه دانشگاهیان بودند که با فرماندهی متفکرانه خود راه را برای پیروزی ملت ایران هموار کردند.

عضو جامعه مدرسین قم ادامه داد: فرماندهان جوان دانشجو به همراهی رزمندگان اسلام با برنامه‌ریزی‌‌های استراتژیک و متفکرانه خود دشمن استکباری را از پای درآوردند که از جمله این فرماندهان موفق و نام‌آور تاریخ شهید علم‌المهدی بوده است.

وی اظهار کرد: از دیگر نقش‌های دانشگاه و دانشگاهیان به موقعیت علمی و تحقیقاتی این قشر فعال در هشت سال جنگ تحمیلی می‌توان اشاره کرد که در بالا بردن توان رزمی جنگ و واحد مهندسی نظیر احداث پل خیبر و امثال آن، پیشرفت‌های تسلیحاتی و علمی تأثیر فراوانی داشته است.

کعبی افزود: در عرصه این رشادت‌های ماندگار و رهبری مدبرانه ولایت‌ فقیه بوده است که دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک ما را به اشغال خود درآورد در حالی که در دوران سیاه پادشاهان حدود یک میلیون و 400 هزار کیلومتر مربع از خاک ایران جدا شد و به اشغال بیگانگان درآمد.

وی در پایان گفت: امروز پیام امام راحل و شهدای دوران دفاع مقدس، تدوام راه انقلاب و تأکید بر همدلی است زیرا دشمنان نمی‌توانند با جنگ نرم، ترویج فساد و ایجاد روحیه یأس و ناامیدی، همچنین ترویج خرافات در بین جوانان راهی به ایران اسلامی باز کنند.

انتهای پیام/ز10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول