اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان:

حفظ امنیت پایدار کردستان اولویت سپاه بیت‌المقدس است/ تمامی اهداف سپاه در مورد پژاک محقق شد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اولین و محوری‌ترین اقدام این سپاه را ایجاد و حفظ امنیت پایدار مردمی در منطقه خواند و گفت: تمام تلاش‌های سپاه به این مهم معطوف شده است تا جایی که برای این امر، اهداف خود در مورد پژاک را تحقق بخشیدیم.

حفظ امنیت پایدار کردستان اولویت سپاه بیت‌المقدس است/ تمامی اهداف سپاه در مورد پژاک محقق شد
سردار محمدحسین رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: برقراری امنیت کردستان توسط خود نیروهای بومی منطقه حاصل شده است که در قالب پایگاه‌ها، پاسگاه‌ها، برجک‌های نگهبانی، نیروهای عملیاتی، توپخانه، گردان‌های عاشورا، الزهرا، امام حسین(ع)، امام علی(ع) و تکاور سازماندهی شده‌اند.
وی مشارکت مردم کردستان را یکی از مولفه‌های امنیت پایدار در این منطقه خواند و تصریح کرد: تمام موفقیت‌های سپاه در این استان با حضور نیروهای بومی به دست می‌آید.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان زیربنای توسعه، عمران و آبادانی کشور و استان را در گرو وجود امنیت پایدار دانست و عنوان کرد: نیروهای سپاه بیت‌المقدس با اشراف اطلاعاتی، اقدامات جدی و نیز برنامه‌ریزی برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذاری نکردند.
وی دخالت مردم را یکی از ویژگی‌های برقراری و حفظ امنیت پایدار مردمی منطقه دانست و خاطرنشان کرد: مردم با پی بردن به اهداف شوم دشمنان و همچنین خدمات نظام اسلامی مشارکتی حداکثری در برنامه‌های نظام و به ویژه برقراری و حفظ امنیت منطقه دارند.
 
قومیت و مذهب وجه تمایز کردستان با سایر استان‌های ایران است
وی قومیت، مذهب و مرزی بودن را از جمله ویژگی‌های استان کردستان ذکر کرد که آن را از سایر استان‌های کشور متمایز کرده است.
به گفته فرمانده سپاه بیت‌المقدس، کردستان بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری یک فرصت برای نظام اسلامی است.
وی افزود: نه تنها قوم کرد، بلکه تمامی اقوام برای نظام فرصت مناسبی هستند که در کنار هم با رعایت تمامی مصالح کشور و شئونات نظام اسلامی در راستای خواسته‌های کشور تلاش می‌کنند.
سردار رجبی با اشاره به مشکلات ایران در اوایل انقلاب که به واسطه سوءاستفاده عوامل ضدانقلاب از قومیت‌ها ایجاد کرده بودند، تصریح کرد: برای جلوگیری از تکرار دوباره آسیب‌های اوایل انقلاب، مسئولان و مردم باید به مسئله قومیت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: گروهک‌های ضدانقلاب در اوایل پیروزی نظام اسلامی با یک شروع هیجانی از غفلت مردم در زمینه مبانی و اهداف آنان سوءاستفاده کردند تا جایی که با بیان دموکراسی، حق تعیین سرنوشت و گفته‌هایی از این دست عده‌ای را به سمت خود کشاندند.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس یادآور شد: مردم چون از نیت پلید و پشت پرده آنان خبر نداشتند زمینه برخی از مشکلات را ایجاد کردند، به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب در سفرشان به کردستان در میدان آزادی سنندج برای خانواده این افراد فریب‌خورده اظهار تاسف کردند.
 
اکنون حضور ضدانقلاب در کردستان کم‌رنگ است
وی با اشاره به اینکه اکنون حضور عوامل ضدانقلاب و مزدوران دشمن در این مناطق کم‌رنگ است و مردم مصالح خود و نظام را می‌شناسند، تاکید کرد: ما همواره باید هوشیار باشیم تا آسیب‌های آن دوران دوباره تکرار نشود.
سردار رجبی از تنوع مذهبی به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های کردستان نام برد و اضافه کرد: اگرچه تفرق مذهبی برای نظام و استان تهدید نیست اما دامن زدن به یک سری مسائل بستر را برای ایجاد تفرقه و سوءاستفاده دشمنان فراهم می‌سازد.
به گفته وی، مذاهب قداست و معنویت خاصی به نظام اسلامی ما داده است که از این هویت قد بلندی دارد اما جزیره‌ای فکر کردن زمینه قرارگیری در دام دشمنان و گروه‌های انحرافی را تسهیل می‌کند.
 
اراده‌های ناپاک در آن طرف مرز توسعه کردستان را برنمی‌تابند
وی در ادامه مرزی بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های کردستان ذکر کرد و گفت: این مرز به لحاظ جغرافیای طبیعی پیچیده مرز خوبی نیست اما به لحاظ جغرافیای انسانی با تعامل برقرار کردن و افکار سالم مشکلی ایجاد نخواهد شد.
سردار رجبی عنوان کرد: اما در صورتی که اراده‌های پلیدی در آن سوی مرز باشد و از مردمان آنجا در راستای رسیدن به اهداف علیه نظام اسلامی استفاده کند در آن صورت مشکل‌ساز می‌شود و به نوعی ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
بر اساس گفته‌های فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان، تهیه محصولات ضدفرهنگی، ضد دین و ضد اجتماعی در آن طرف مرزها توسط همین اراده‌های ناپاک صورت می‌گیرد و سعی در ارسال آن به کشور ما برای جذب جوانان دارند.
وی افزود: همین اراده‌های ناپاک زمانی در قالب گروهک‌های ضدانقلاب مانعی جدی برای توسعه کردستان شدند تا جایی که عقب ماندگی استان از همان سال‌های اوایل انقلاب و دوران سازندگی ایران اسلامی از سایر استان‌ها اتفاق افتاد.
به گفته سردار رجبی، اکنون با وجود آن همه موانع، استان کردستان از پیشرفت قابل توجهی در زمینه‌های مختلف برخوردار شده است اما تا نقطه مطلوب و آرمانی مدنظر نظام فاصله دارد که با همت و توان مسئولان امر این خلأها نیز برطرف خواهد شد.
وی با عنوان اینکه اراده‌های پلید خارجی از استکبار و رژیم صهیونیستی در کردستان عراق وجود دارد که امنیت، اتحاد و نیز توسعه استان کردستان را برنمی‌تابند، لذا مسئولان باید با تمام توان چشم‌اندازهای نظام در مورد کردستان را عملیاتی کنند تا همچنان امیدهای دشمنان را به یأس تبدیل کنند.
 
شبکه‌های ماهواره‌ای برای هر یک ساعت کردستان 24 ساعت برنامه دارند
سردار رجبی در ادامه به وجود شبکه‌های ماهواره‌ای که در راستای تخریب نظام و ایجاد تفرقه در بین مردم ایران و به ویژه کردستان فعالیت می‌کنند، اشاره کرد و گفت: این شبکه‌ها برای هر یک ساعت کردستان، 24 ساعت برنامه کردی دارند و تمام سعی آنها در زمینه تحقق اهداف دشمنان است.
وی سیاه‌نمایی کلی از فعالیت‌های نظام در منطقه، تلاش برای عدم حضور مردم در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی، هدف قرار دادن اتحاد و انسجام ملی و وحدت بین شیعه و سنی در کردستان را از اهداف دشمنان در قالب برنامه‌های رسانه‌ای آنها برشمرد.
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به بهانه عمران عراق و رفع محرومیت به این کشور حمله کردند اما نه از فقرزدایی و نه از عمران و آبادانی خبری هست بلکه آنها تنها به دنبال اهداف خود هستند و برای هیچ کس در هیچ جای جهان دلسوزی نمی‌کنند.
وی یادآور شد: با وجود اینکه 17 درصد از بودجه خالص عراق برای اقلیم کردستان عراق اختصاص می‌یابد اما هنوز محرومیت‌ها برطرف نشده و این مصداق بارز دروغ‌گویی دشمنان اسلام و نظام برای حضور در عراق است.
 
سپاه بیت‌المقدس با اقدامی کوبنده پژاک را در هم شکستند

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در ادامه به اقدامات کوبنده سپاه در مرکزیت پژاک اشاره کرد و گفت: سپاه با توان بالایی که دارد اراده خود را به دشمن و مزدوران بیگانه نشان داد و چنان آنان را درهم کوبید که آنچه سپاه می‌خواست، محقق شد.
وی تصریح کرد: اگرچه ما شهدایی را در راه حفظ نظام در درگیری با ضدانقلاب پژاک تقدیم کردیم اما تلفات زیادی بر آنان وارد شد و با عقب راندن آنها از مرز و تصرف مکان‌های اقامت آنها تمامی اهداف ما تحقق پیدا کرد.
سردار رجبی در پایان عنوان کرد: افتخار گروهک‌های ضدانقلاب در اوایل پیروزی نظام اسلامی ایران، مزدوریت صدام بود اما اکنون افتخار آنها مزدوری برای استکبار جهانی و به ویژه آمریکاست.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول