اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد حفظ آثار گیلان خبر داد

برگزاری یادواره شهدای بیت‌المقدس گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از برگزاری یادواره شهدای بیت‌المقدس در این استان خبر داد.

برگزاری یادواره شهدای بیت‌المقدس گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رسول جلایی عصر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هماهنگی سوم خرداد با اشاره به اینکه پژوهشگاه‌ها وظیفه شناخت و انتقال علوم و معارف دفاع مقدس به نسل جوان جامعه را برعهده دارند، اظهار کرد: مناسبت‌هایی نظیر سوم خرداد نباید تنها در حد یک نام در تاریخ و تقویم باقی بماند بلکه باید در جامعه فرهنگسازی شود.

وی، برگزاری مناسبت‌ها را تمرین کار همراه با تحرک دانست و افزود: انجام کارهای ستادی نیازمند هماهنگی و هم‌پوشانی برای دستیابی به نتایج مطلوب‌تر است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه غبار مظلومیت و سطحی‌نگری باید از کارها زدوده شود، اذعان کرد: انجام کارهای ستادی در حد رفع تکلیف نباشد بلکه باید با ایجاد تحولاتی در عملکردها، کارهای عمیق، موثر و ماندگاری و با فناوری‌های نو به وجود آوریم.

وی با تاکید بر توجه به خروجی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در راستای انجام امور فرهنگی ابراز کرد: تاکنون در گیلان 11جلد کتاب درباره تاریخ شفاهی جنگ، زندگینامه شهدا و شعر کودک به عنوان کارهای فرهنگی مفید معرفی شده است.

جلایی، برخی از برنامه‌های ستاد بزرگداشت سوم خرداد در گیلان را برشمرد و گفت: برگزاری مسابقه شعر دانش‌آموزی با نام «خرمشهر فریاد شعر بلند»، توزیع پنج حلقه فیلم با نام «نقش گیلانیان در فتح خرمشهر»، تجلیل از رزمندگان حماسه فتح خرمشهر، برگزاری یادواره شهدای بیت‌المقدس، برپایی نمایشگاه اسناد دفاع مقدس استان و... بخشی از برنامه‌های بزرگداشت سوم خرداد در گیلان است.

وی به  تدریس درس دفاع مقدس در دانشگاه‌های کشور  اشاره کرد و یادآور شد: دو واحد درس دفاع مقدس به صورت اختیاری و عمومی در دانشگاه‌های کشور تدریس می‌شود که هم‌اکنون سه هزار و 500 نفر از دانشجویان در دانشگاه گیلان این درس را فراگرفته‌اند.

این مسئول، با بیان اینکه در آینده این درس با گرایش‌های ویژه مانند جنگ و پزشکی، جنگ و مهندسی به طور علمی تدریس می‌شود ادامه داد: موسیقی دفاع مقدس نیز با بی‌‌توجهی مسئولان مواجه است و مسئولیت انجام فعالیت در این حوزه نیز هنوز توسط هیچ دستگاه و یا سازمانی بر عهده گرفته نشده است.

به گزارش فارس در جلسه مذکور هر یک از مسئولان فرهنگی استان برنامه‌های ویژه خود را به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد تشریح کردند.

ا‌نتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول