اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاونت امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان:

سند پدافند غیر عامل با رویکرد مدیریت هماهنگ شهری تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاونت امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان گفت: سند پدافند غیر عامل با رویکرد مدیریت هماهنگ شهری تدوین می‌شود.

سند پدافند غیر عامل با رویکرد مدیریت هماهنگ شهری تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی معاونت امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان، جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل شهری وظیفه برنامه‌ریزی پیرامون مجموعه اقدامات غیر نظامی به منظور کاهش آسیب‌پذیری شهرها، به ویژه اماکن عمومی، تسهیل مدیریت و پایداری زیرساخت‌ها و هم‌چنین مدیریت شهر را در زمان بحران برعهده دارد، افزود: همه تأسیسات زیربنایی، ساختمان‌های حساس و شریان‌های اصلی و حیاتی شهرهای کشورمان اعم از آنکه در دست مطالعه، اجرا و یا در حال بهره‌برداری باشند به دلیل موقعیت خاص ژئوپلتیکی و ژئواکونومیکی و نیز ورود جدی به عرصه‌های فناوری‌ نوین همواره در معرض تهدید قرار داشته است.

وی ادامه داد: هدف از پدافند غیر عامل شهری استمرار فعالیت‌های زیربنایی، تأمین نیازهای حیاتی، تداوم خدمات‌رسانی عمومی و تسهیل اداره شهرها از طریق اجرای طرح‌های پدافند غیر عامل و کاستن از آسیب‌پذیری مستحدثات و تجهیزات حیاتی و حساس شهری است.

معاونت امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل شهری پدیده‌ای پویا و متحرک است، افزود: تهیه سند پدافند غیر عامل با رویکرد مدیریت هماهنگ شهری نه یک نیاز بلکه یک ضرورت است که در اولویت تلاش‌های علمی و پژوهشی شهرداری اصفهان قرار گرفته و تصمیم بر آن است که برای همه سطوح مدیریتی، مهندسی و فنی شهرداری سرفصل‌های آموزشی لازم تهیه و ارائه شود.

وی با تاکید بر توسعه کلان‌شهر اصفهان و اجرای سریع پروژه‌های عمرانی حساس و مهم شهری که ملزم به رعایت اصول پدافند غیر عامل، از جمله پروژه قطار شهری و سالن همایش‌های بین‌المللی است، گفت: ارائه راهکارهایی مناسب برای اجرایی شدن اصول پدافند غیر عامل با هدف ایجاد آمادگی در شهر الزامی است.

جمالی‌نژاد ضمن اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت پدافند غیر عامل در کشور و در راستای کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های مورد نیاز مردم، از تشکیل کارگروه مشترک "پدافند غیر عامل" در شهرداری اصفهان با همکاری سازمان پدافند غیر عامل کشور، استانداری اصفهان و اساتید دانشگاه‌های مالک‌اشتر، صنعتی اصفهان و دانشگاه امام حسین(ع) برای تدوین سند پدافند غیر عامل شهری با رویکرد مدیریت هماهنگ شهری خبر داد.

وی هدف از برگزاری جلسات کارگروه را پیش‌گیری از آسیب‌های ناشی از حوادث و داشتن شهری پایدار و سالم دانست و افزود: با توجه به اینکه کلان‌شهر اصفهان به عنوان معین شهر تهران در زمان بحران و در مواقع لزوم برگزیده و معرفی شده است، مسئولیت مدیریت شهری را دو چندان کرده است.

معاونت امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان اضافه کرد: هماهنگی لازم در دستگاه‌های اجرایی به منظور توسعه، ارتقای آگاهی و رعایت پدافند غیر عامل در شهر ایجاد و با وحدت رویه در برنامه دستگاه‌های تأثیرگذار در بهبود مسائل و رفع مشکلات شهری، ضمن ایجاد مستحدثات چند منظوره، طراحی سازه‌های مقاوم و آمادگی برای مقابله با بحران از موازی‌کاری‌ها و تحمیل بودجه و هزینه‌های اضافی بر شهر جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول