اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

دادستان زنجان مأمور پیگیری ‌ساخت‌و‌سازهای غیر‌مجاز شد

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان زنجان از دادستان زنجان خواست، شخصا ساخت و ساز غیر‌مجاز در مناطقی که مجاز نیست را پیگیری کرده و اقدامات لازم را در این زمینه را انجام دهد.

دادستان زنجان مأمور پیگیری ‌ساخت‌و‌سازهای غیر‌مجاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جعفر گل‌محمدی ظهر امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی استان زنجان اظهار کرد: اگر ساخت و سازی غیر قانونی در منطقه‌ای از شهر صورت می‌گیرد، دستگاه‌های اجرایی نباید با این شخص همکاری کرده و اقدام به ارایه تسهیلات به این افراد کنند.

وی خاطر نشان کرد: برای مثال اگر شرکتی ارائه خدمتی در بحث آبرسانی، گازرسانی، برق یا هر خدمت دیگری به شخصی که اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده می‌کند، باید مسئولیت کاری را که کرده قبول کند و در صورتی که غیر قانونی بودن ساخت و ساز مشخص شود، دادگستری وارد عمل نشده و باید خود دستگاه‌ها اقدام به قطع برق یا آب آن واحد مسکونی کنند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار کرد: عملکرد اجرایی در دادگستری به این شکل نیست که شرکتی اقدام به ارائه تسهیلات کرده و پس از مشخص شدن تخلف دادگستری اقدام به قطع آب یا برق کند، بلکه شرکت‌ها باید خودشان همان گونه که تسهیلات به افراد ارائه کرده‌اند، همان گونه هم نسبت به قطع آن اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در برخی از مواقع دیده می‌شود که افراد برای اخذ مجوز یک انشعاب ساده با وجودی که همه اقدامات قانونی انجام شده معطل مانده‌اند و شرکت مربوط همکاری لازم را با این اشخاص انجام نمی‌دهد، ولی در برخی از موارد افراد حتی در صورت ساخت و ساز غیرقانونی نیز خیلی سریع اقدام به گرفتن تسهیلات و انشعاب برای واحدهای مسکونی خود می‌کنند.

گل‌محمدی تصریح کرد: مستضعف بودن فرد دلیل بر انجام کار غیر قانونی نمی‌شود و اگر فردی اقدام به انجام کار غیر قانونی می‌کند، دستگاه‌های اجرایی نباید همکاری لازم را با او داشته باشند.

وی ادامه داد: ساخت و ساز باید در مکان‌هایی صورت گیرد که امکانات رفاهی وجود دارد، شاید شخصی دوست دارد، در یک مکان دور افتاده مثلا وسط دریا اقدام به خانه‌سازی کند، وقتی امکانات رفاهی نیست نباید به این شخص اجازه این کار داده شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان در ادامه با تاکید بر پیگیری ساخت و ساز غیر مجاز در مناطقی که مجاز نیست از دادستان زنجان خواست، شخصا این موضوع را پیگیری کرده و اقدامات لازم را در این زمینه را انجام دهد.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول