اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

عملکرد نامناسب برخی مسئولان فرهنگ وقف را صدمه‌پذیر کرده است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: عملکرد نامناسب برخی مسئولان و جعل موقوفات، فرهنگ وقف را صدمه‌پذیر کرده است.

عملکرد نامناسب برخی مسئولان فرهنگ وقف را صدمه‌پذیر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی بعد از ظهر امروز در دیدار با مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی بر ضرورت هوشیاری مسئولان رده‌های مختلف برای احیای فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد.

وی، با گرامیداشت ایام ولادت نبی مکرم اسلام و امام جعفر صادق (ع) گفت: هفته وحدت یادگار با برکت امام راحل است که شاهد نتایج ارزشمند آن در جهان اسلام هستیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین دهه فجر انقلاب اسلامی را یادآور شکوه انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل امروز نیز در جهان تاثیرگذار است و به الگویی برای روند بیداری جهان اسلام تبدیل شده است.

بیگی اظهار کرد: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب نیز که مظهری از استکبارستیزی نظام اسلامی بود موجب خنثی شدن توطئه‌های غرب شد.

وی اضافه کرد: نعمت ولایت و انقلاب اسلامی دارای برکات متعددی بوده و انقلاب اسلامی نشان داد که اسلام برای تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی برنامه‌ریزی دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: فرهنگ وقف خود نشان از توجه اسلام به موضوعات اجتماعی داشته و نشان از رویکردهای اجتماعی اسلام دارد.

بیگی با بیان اینکه وقف ریشه در سنت نبوی دارد و در طول تاریخ اسلام نیز بزرگان اسلام به این فرهنگ توجه داشته‌اند،اضافه کرد: فرهنگ وقف امروز نیز در جریان است چرا که وقف دستاوردهای هسته‌ای از جمله موضوعات نوین وقف است که نشان از بالندگی آن دارد.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: فرهنگ وقف به واسطه ارزشمندی آن مورد جعل برخی افراد و گروه‌های دغل‌کار قرار می‌گیرد و این در حالی است که این فرهنگ ارزشمند باید از پیرایه‌ها فاصله گرفته و پرهیز کند.

وی با تاکید بر توسعه فرهنگ وقف اظهار کرد: سوء عملکرد در برخی موارد موجب عدم استقبال مردم از توسعه آن شده و اگر امروز وقف توسعه کافی نمی‌یابد مسئولیت آن متوجه سوء عملکرد برخی مسئولان در این زمینه است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول