اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

اقدامات منفعلانه مسئولان در برابر بی‌حجابی تاسف‌آور است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ورامین با انتقاد از اجرا نشدن دستورالعمل عفاف و حجاب توسط دولت گفت: اقدامات منفعلانه مسئولان در برابر بی‌حجابی تاسف‌آور است.

اقدامات منفعلانه مسئولان در برابر بی‌حجابی تاسف‌آور است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه اول نماز جمعه ورامین پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اگر اعمال ما در چارچوب تقوا نباشند مقبول نخواهند افتاد و همواره باید در مسیر رضای الهی گام برداریم.

بررسی عوامل بصیرت افزایی
امام جمعه موقت ورامین به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر بصیرت اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ فتنه‌های فراوانی رخ داده و در آینده نیز رخ خواهد داد و فتنه‌ها پایان‌پذیر نیست.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: فتنه‌ها شبیه به هم نیستند و بنابراین نمی‌توانیم راه حل یکسانی برای آنها ارائه دهیم و نسخه یک جور بپیچیم و بصیرت نیاز است، توسط سه عامل می‌توانیم بصیرت افزایی کرده و انحرافات را بشناسیم.
محمودی در ادامه گفت: یکی از عوامل بصیرت‌افزایی تفکر است، تفکر قلب انسان بصیر است، از دیگر عوامل رشد بصیرت علم است، امام کاظم فرمودند «فقه مفتاح بصیرت است.»
خطیب جمعه ورامین عنوان کرد: عامل سوم بصیرت‌افزایی عبرت‌آموزی است، باید در آثار پیشینیان تفکر کنیم و عبرت بیاموزیم، سرگذشت بزرگان را مطالعه کنیم تا بتوانیم راه را تشخیص دهیم.
امام جمعه موقت ورامین سپس به نهم ماه صفر سالروز شهادت عمار یاسر اشاره کرد و گفت: عمار یاسر در برابر تمام جریانات فکری و انحرافات اخلاقی می‌ایستد و حق را تبیین می‌کند، ایشان در زمان جنگ صفین بیش از ۹۰ سال داشتند اما به تبیین حق پرداخته و از اسلام ناب دفاع می‌کنند.
وی در ادامه سالروز شهادت سرداران شهید جهان اسلام سرلشکر اردستانی و ستاری را مورد اشاره قرار داد و افزود: این دو در اوج تخصص، تعبد و سربازی خود را در رکاب ولی امر مسلمین به نمایش گذاشتند، صفا و عظمت این دو سردار بزرگ که نه تنها افتخار جهان اسلام که برخواسته از این خاک و منطقه هستند باید بیش از پیش برای جوانان تشریح شود.
محمودی ادامه داد: شهید اردستانی بارها به صورت ناشناس به همین نمازجمعه شما می‌آمد و حتی یک بار که مجری از پشت تریبون اسم این بزرگوار را برده بود اعتراض می‌کند که تا زنده هستم نامی از من نبرید.
وی در ادامه عنوان کرد: ویژگی‌های رفتاری این شهدا برای کشور اسلامی است، جا دارد مسئولان فرهنگی و دست اندرکاران فرهنگ شهید و شهادت شان این دو بزرگوار را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وجود ۱۴ هزار بی‌سواد در منطقه قابل قبول نیست
این مسئول به روز نهضت سوادآموزی اشاره کرده و گفت: بحث سوادآموزی خدمتی بزرگ و رسالتی عظیم است، وجود بیش از ۱۴ هزار نفر بی‌سواد در سطح شهرستان‌های پیشوا و ورامین قابل قبول نیست، نباید خانواده‌های ما نسبت به حداقل سواد خواندن و نوشتن بی‌تفاوت باشند، باید آمار بی‌سوادی به صفر برسد.

اقدامات منفعلانه مسئولان در برابر بد‌حجابی تاسف‌آور است
امام جمعه موقت ورامین با توجه به ۱۷ دی‌ماه سالروز اجرای توطئه کشف حجاب به دست رضاخان گفت: در سال ۱۳۴۱ مراسم رسمی کشف حجاب توسط همسر و دختر رضاشاه برگزار شد و این مزدور با ارزش‌های دینی این جامعه به مبارزه پرداخت، کار به جایی رسید که مادران ما جرات نمی‌کردند از منزل بیرون بیایند که مبادا چادر را از سرشان بکشند، آنها حتی در مساجد و زیارتگاه‌ها حجاب را ممنوع کردند.
محمودی تاکید کرد: خداوند بر ما منت نهاد و به برکت انقلاب اسلامی امروز حجاب نه تنها در ایران که تمام جوامع را در برگرفته است.
وی سپس در باب حجاب سه نکته را خاطرنشان کرد و گفت: نکته اول خطاب به مادران و دختران است، تاریخ ایران نشان می‌دهد قبل از اسلام نیز زن ایرانی پوشیده به چادر بوده است، قدر چادر را بدانید، برای این چادر خون حاج همت‌ها به زمین ریخته شده است، مادران دختران خود را در طفولیت با چادر آشنا کنند.
مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران افزود: نکته دوم خطاب به مردان است، امیرالمومنین (ع) می‌فرمایند «خدا لعنت کند مردی را که غیرت ندارد»، غیرت یک مرد مسلمان اجازه نمی‌دهد ناموسش در معرض دید نامحرمان قرار گیرد، زن و فرزند امانت‌های الهی هستند، روی آنها غیرت داشته باشید و حرمت ارزش‌های الهی را نگهدارید.
وی خطاب به مسئولان گفت: از برخی بی‌تفاوتی‌ها در مورد حجاب به شدت انتقاد داریم، معنا ندارد در ایران اسلامی که ام‌القرا جهان اسلام است نسبت به حجاب بی‌تفاوتی شود، نباید اجازه داد برخی زنان بی‌حیا که البته تعدادشان در برابر خیل عظیم زنان مومنه و پاکدامن بسیار کم است در خیابان‌ها جولان دهند، علی‌رغم احترامی که برای تمام مهاجران قائل هستم نباید گذاشت برخی زنان مهاجر با وضع بدحجاب در خیابان‌های شهر رفت و آمد کنند، ما در برابر حفظ حجاب و عفت جامعه مسئول هستیم، هرگونه کوتاهی قابل بخشش نیست.
امام جمعه موقت ورامین در پایان تصریح کرد: اقدامات منفعلانه مسئولان در برابر بی‌حجابی تاسف‌آور است، جای تاسف است که دستورالعمل عفاف و حجاب همچنان توسط دولت اجرا نشده است، ما این غفلت دولت اسلامی را نخواهیم بخشید.
انتهای پیام/ح10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول