اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از اساتید حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

اسلام در سیره اهل‌بیت جستجو شود نه عملکرد مسئولان

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم با اعلام اینکه اسلام را در قرآن و سیره اهل بیت ببینیم نه عملکرد افراد، گفت: اگر از هر فرد در هر لباسی خلافی سرزد به هیچ وجه پای اسلام گذاشته نشود.

اسلام در سیره اهل‌بیت جستجو شود نه عملکرد مسئولان
به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت الاسلام حیدر ضیایی بعدازظهر امروز در سلسله بحث "عاشورا تجلی فنای فی الله" در مسجد ابوالفضل(ع) این شهرستان بیان کرد: در افراد غیر معصوم احتمال لغزش و خطا وجود دارد حتی اگر این افراد از بزرگان و عالمان دین باشند.
وی خاطرنشان کرد: افراد غیر معصوم را باید با سنگ محک معصومان بسنجیم تا مشاهده کنیم چه اندازه اخلاق، رفتار، کردار و ویژگی‌‌های مختلف شخصیتی‌شان به معصومان تمایل دارد.
ضیایی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی با تحمل رنج و سختی‌های متعدد به پیروزی رسید، گفت: برای از بین بردن این انقلاب از سوی کشورهای استکباری در روزهای ابتدای پیروزی آن، ترور‌ها، انفجار، کشتار و خونریزی‌های زیادی صورت گرفت پس نباید به راحتی با انجام اشتباهاتی ضربه به خودمان بزنیم.
این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در داخل کشور، این مسئله را یکی از ریخت و پاش‌هایی دانست که اتفاق افتاده است.
وی با اعلام اینکه با شنیدن چنین خبرهایی نباید نسبت به معارف دین اسلام سست شویم، بیان داشت: این موارد باید با معارف دینی سنجیده شوند نه اینکه دین با این موضوعات سنجش شود.
این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: باید در مسائل دینی عاقل و هوشیار باشیم، کوته فکری نکنیم و معیار را افراد قرار ندهیم مگر آنکه آن فرد معصوم باشد زیرا معصومان و اهل بیت سنگ محک دیگر افراد هستند.
ضیایی با اشاره به بیانات امام معصوم در نهج‌البلاغه خطاب به استانداران، فرمانداران، بخشداران و عاملان حکومتی گفت: امام علی(ع) در نهج البلاغه آورده‌اند که "نوک قلم خود را خوب تیز کنید تا کمتر از مرکب بیت‌المال مصرف شود، سطرها را نزدیک به هم بگیرید تا کاغذ کمتر استفاده شود و قبل اینکه قلم را به دست گیرید خوب تفکر کرده تا خلاصه‌تر هدف خود را بیان کنید".
وی با بیان اینکه اسلام را باید در قرآن، نهج‌البلاغه، روایات و سیره اهل بیت ببینیم نه عملکرد افراد، ابراز داشت: اگر از هر فرد در هر لباسی خلافی سرزد به هیچ وجه به پای اسلام گذاشته نشود زیرا تخلف افراد هیچ ربطی به اسلام ندارد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول