اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد

کاهش 31 درصدی کشفیات مواد مخدر در زنجان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی زنجان گفت: کشفیات مواد مخدر در سال جاری در استان زنجان 31 درصد کاهش یافته است.

کاهش 31 درصدی کشفیات مواد مخدر در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی شرفی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان زنجان اظهار داشت: امروزه سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر از چنان پیچیدگی برخوردار است که سازمان ملل متحد آن را جزو جرایم سازمان یافته تلقی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مواد مخدر معضلی برای مردم جهان است که همه کشورها با این بلای ویرانگر درگیر هستند، خاطر نشان کرد: دشمنان ایران از مواد مخدر به عنوان حربه قوی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ویژه در زمینه جوانان و نوجوانان که از آن به عنوان یکی از ابزارهای مخرب جنگ نرم کاربرد دارد، استفاده می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری 548 نفر از قاچاقچیان دستگیر شده‌اند، اضافه کرد: در مدت زمان مشابه سال گذشته 554 نفر توسط نیروی انتظامی استان زنجان دستگیر شده بودند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع پنج باند و پنج مرکز استعمال مواد مخدر در استان زنجان در سال جاری منهدم شده است، ادامه داد: در این مدت 30 خودرو توقیف و 12 طرح نیز در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان اجرا شده است.

شرفی با بیان اینکه میزان کشفیات مواد مخدر در دو ماه نخست سال جاری 31 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته 66 نفر از عناصر اصلی مواد مخدر دستگیر، 33 باند مواد مخدر منهدم و 49 مرحله طرح هدفمند اجرا شد امسال تاثیر این اقدامات مناسب مشاهده می‌شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته بیش از 3 هزار و 400 نفر از توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان مواد مخدر در استان زنجان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه 220 نفر از افرادی که در دو ماه نخست سال جاری دستگیر شده‌اند 15 تا 30 سال سن دارند، تصریح کرد: 245 نفر 30 تا 45 و 78 نفر بین سنین 45 تا 60 ساله و پنج نفر از توزیع‌کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر نیز بالای 60 سال سن دارند.

وی با بیان اینکه 534 نفر از افراد دستگیر شده در سال جاری در استان زنجان مرد و 14 نفر نیز زن هستند، ادامه داد: 97 درصد از دستگیر شدگان مرد هستند که 49 درصد دستگیر شدگان شغل آزاد داشته‌اند.

شرفی اضافه کرد: 25 درصد از افراد دستگیر شده توسط نیروی انتظامی استان زنجان در بخش تریاک، 16 درصد هروئین و کراک، 34 درصد شیشه، هفت درصد حشیش و مابقی نیز سایر مواد مخدر بوده است.

وی با اشاره به طرح نگهداری معتادان و درمان اجباری آنها اظهار داشت: مبلغ مورد نیاز برای اجرای طرح‌های مورد نظر در زمینه مبارزه با مواد مخدر در استان زنجان 440 میلیون ریال است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه اکثر معتادان بعد از آزاد شدن از زندان‌ها دوباره به سمت مواد مخدر می‌روند، افزود: زندان‌های ما اثر بخشی مناسبی ندارند.

وی با بیان اینکه در زمینه دانش‌آموزی و دانشجویی باید عواقب استفاده از مواد مخدر و داروهای روانگردان فرهنگ‌سازی شود، خاطر نشان کرد: حضور نیروی انتظامی در محیط‌های دانش‌آموزی و دانشجویی و دستگیری آنها، دانش‌آموزان و دانشجویان درگیر را در آینده دچار مشکلاتی می‌کند.

شرفی با تاکید بر اینکه برخی از شخصیت‌های خود تخریب را در جامعه به ویژه در محیط‌های دانش‌آموزی و دانشجویی باید شناسایی کرد، اضافه کرد: آموزش‌هایی که در زمینه مبارزه با مواد مخدر صورت می‌گیرد باید اثر بخش‌تر باشد.

وی به استانداردسازی و اثر بخشی اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: باید در زمینه اوقات فراغت افرادی که در معرض آسیب و اعتیاد به مواد مخدر قرار دارند، برنامه‌ریزی شود نه افرادی که در معرض این آسیب بزرگ قرار ندارند.

فرمانده انتظامی استان زنجان اظهار داشت: امسال سمت ‌و سوی ما مقابله با مواد مخدر صنعتی به ویژه شیشه است.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول