اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی خبر داد:

افزایش 41 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی کشور از افزایش 41 درصدی کشفیات مواد مخدر در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 41 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، سردار حسین ذوالفقاری چهارشنبه‌شب در جمع خبرنگاران خراسان جنوبی در شهرستان نهبندان اظهار داشت: در نیمه نخست امسال میزان کشفیات مناطق مرزی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل از 41 درصد رشد برخوردار بوده که این بیانگر کنترل و نظارت بیشتر در مرزها و امنیت بیشتر در این مناطق است.
وی ادامه داد: با توجه به توسعه امکانات امنیتی در مرزها کاهش چشمگیری را در ارتباط با ورود اتباع بیگانه به داخل کشور داشتیم که ورود اتباع غیر مجاز در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از 12 درصد کاهش برخوردار بوده است.
فرمانده مرزبانی با اشاره به گروهک تروریستی پژاک افزود: این گروه تروریستی از چندین سال گذشته فعالیت‌های خویش را آغاز کرده و طی این سال‌ها با نیروهای نظامی کشور ترکیه و از طرفی با کشور ایران در درگیری داشته است که امروزه رویکرد خویش را رویکردی متمرکز کرده است.
ذوالفقاری یادآور شد: امروزه این گروهک تروریستی با مشاهده امنیت و اقتدار نظامی ایران عقب‌نشینی کرده و به تعبیری دچار ضعف در نیروی خویش شده است همچنین متوجه شده که دیگر نمی تواند با امنیت مقتدر و با ثبات ایران رویارویی داشته باشد.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین اقدام مرزبانی طی سال قبل در بحث مرزها اختصاص صد درصدی اعتبارات برای مرزها بوده است، یادآور شد: طی سال 89 مبلغی بالغ بر 76 میلیارد تومان برای اقدامات عمرانی و امنیتی مرزها در نظر گرفتیم که خروجی آنها بسیار موفقیت‌آمیز و سبب ارتقای سطح امنیت ملی شد.
فرمانده مرزبانی کشور از مصوب شدن اعتباری معادل 72 میلیارد تومان در بحث مرزهای که دارای توسعه کمتر و مشکلات خاص هستند، خبر داد و گفت: این اعتبارات به منظور توسعه راه‌ها، خدمات زیربنایی، خرید رادارها، توسعه پاسگاه‌های مرزی و تامین وسایل امنیتی هزینه می‌شود.
ذوالفقاری اظهار داشت: امید است که اعتبارات سال جاری به خوبی به بحث مرزها و امنیت این نقاط از کشور اختصاص پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه اختصاص و هزینه اعتبارات طی سال گذشته سبب مجهز شدن و توسعه امکانات مرزی شده است، تصریح کرد: در بحث کشف مشروبات الکلی طی نیمه نخست امسال 79 درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم.
فرمانده مرزبانی ادامه داد: در ارتباط با کشف سلاح در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 109 درصد افزایش داشته‌ایم همچنین در نیمه نخست امسال 25 درصد کاهش شهید و تلفات در مناطق مرزی را شاهد بودیم که از طرفی بیشتر از این رقم به اشرار تلفات و صدمه زده و دستگیری داشتیم.
ذوالفقاری با بیان اینکه اگر چه مرزبانی در مناطق خشکی امنیت مطلوب را بر قرار کرده اما قاچاقچیان و اشرار امروزه قاچاق مواد مخدر را به سمت دریا سوق دادند، افزود: به طوری که در یک ماه گذشته چهار محموله بزرگ مواد مخدر در دریا کشف کردیم.
وی گفت: چندی پیش در بندر گناوه محموله‌ای به میزان یک‌تن و 800 کیلو گرم مواد مخدر را در یک شناور کشف کردیم همچنین در چند روز گذشته در منطقه میناب نیز محموله‌ای دیگر به مقدار یک‌تن و 300 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردیم.
فرمانده مرزبانی در ارتباط با برقراری امنیت بیشتر در ناوگان دریایی اظهار داشت: هم‌اکنون بیش از 100 شناور را به ناوگان دریایی اضافه کردیم و در آینده‌ای بسیار نزدیک نیروهای در حال آموزش را به این مناطق اعزام می‌کنیم و ما درصدد به حد مطلوب رساندن امنیت در دریا هستیم.
ذوالفقاری از برنامه‌ریزی طرحی بسیار مهم در راستای افزایش و ارتقای امنیت ملی خبر داد و تصریح کرد: این طرح با هفت کارگروه و توام با همکاری تمامی دستگاه های امنیتی، نظامی برناو انتظامی مه‌ریزی شده است.
وی اضافه کرد: امید است این طرح در شورای امنیت ملی مورد تصویب قرار گیرد و برای اجرای آن بیش از 4 هزار میلیارد تومان اعتبار را پیش‌بینی کردیم که اگر اختصاص اعتبارات به وضعیت کنونی باشد اجرای کامل این طرح حدود 40 سال به طول می‌انجامد.
فرمانده مرزبانی یادآور شد: موضوعات محوری از قبیل افزایش امنیت مرزها، توجه به توسعه مرزها و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت عشایر و مرزنشینان در این طرح دارای اولویت خاصی است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول