اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی خبر داد

افزایش بیش از 2 برابری کشفیات مواد مخدر

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: کشفیات مواد مخدر امسال در مقایسه با سال گذشته بیش از دو و نیم برابر افزایش یافته است.

افزایش بیش از 2 برابری کشفیات مواد مخدر

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه شهرام عباسی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال بیش از یک‌هزار و 184 کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرزهای استان توسط نیروهای مرزبانی کشف و ضبط شد که نشان از اشراف کامل مرزبانی بر مرزها دارد.

وی افزود: امسال بیش از 10 میلیون و 389 هزار عدد قرص پیش‌ساز مواد مخدر صنعتی نیز توسط مرزبانان استان کشف و ضبط شده است.

به گفته این مسئول امسال دستگیری باند عاملان خروج از مرزهای آذربایجان‌ غربی نسبت به سال گذشته 90 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین از کشف و ضبط 933 هزار و 574 پاکت دخانیات خبر داد و اضافه کرد: میزان کشفیات اجناس دخانی 66 درصد کاهش دارد.

به گفته این مسئول امسال 20 باند قاچاق اسلحه متلاشی و 49 نفر در این زمینه دستگیر شد که این میزان نسبت به سال‌های گذشته 153 درصد افزایش دارد.

این مسئول با اشاره به تلاش فرماندهی مرزبانی استان برای مقابله با ورود مواد محترقه افزود: در این راستا میزان کشفیات مرزبانی استان امسال نسبت به سال قبل بیش از صددرصد رشد داشته است.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی با بیان اینکه امنیت کامل در مرزهای استان حاکم است خاطر نشان کرد: اقتدار کامل مرزی در ابعادی چون مقابله با قاچاق، رفت و آمدهای غیرمجاز مرزی و انسداد مرزی نتیجه فعالیت‌های مرزبانی این استان در سال جاری است.

وی تصریح کرد: آذربایجان‌غربی با دارا بودن حدود یک‌هزار کیلومتر مرز در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته با اوضاع امنیتی بسیار خوبی سال 90 را به اتمام رسانده است.

عباسی به افزایش 72 درصدی دستگیری اتباع بیگانه در مرزهای آذربایجان ‌غربی اشاره کرد و ادامه داد: 112 مورد ملاقات با استانداران و فرمانداران مرزی کشور ترکیه در این زمینه صورت گرفته است، هر چند در مرز عراق مرزبانی به صورت یک‌ط‌رفه و توسط کشور ایران انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول