اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی نهبندان خبر داد

افزایش 10 درصدی کشفیات مواد مخدر در نهبندان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی نهبندان از افزایش 10 درصدی کشفیات انواع مواد مخدر در این شهرستان طی سال گذشته نسبت به سال 89 خبر داد.

افزایش 10 درصدی کشفیات مواد مخدر در نهبندان

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، غلامحسین پارسا عصر امروز در نخستین جلسه شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نهبندان در سال جاری اظهار داشت: برنامه‌ها و سیاست‌های این شورا بیشتر رویکرد فرهنگی دارد و نیروی انتظامی در راستای مبارزه با مواد مخدر علاوه بر اقدامات فرهنگی نیز از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با اجرای عملیات‌های مختلف و متعدد برخورد قاطع با قاچاقچیان، سوداگران مرگ و خرده‌فروشان مواد مخدر دارد.

فرمانده نیروی انتظامی نهبندان با بیان اینکه طی سال گذشته کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی متعددی در راستا مبارزه با مواد مخدر در سطح شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: این کلاس‌های آموزشی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج، آموزش و پرورش و دیگر ادارات شهرستان برگزار شده است.

پارسا از کشف و ضبط 10 تن انواع مواد مخدر در این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و افزود: این میزان کشفیات در سال گذشته نسبت به سال 89 از 10 درصد افزایش برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای این مقدار کشفیات مواد مخدر تعداد 860 نفر قاچاقچی دستگیر شدند، اظهار داشت: 35 باند قاچاق مواد مخدر در سطح شهرستان طی سال گذشته متلاشی شدند.

فرمانده نیروی انتظامی نهبندان اضافه کرد: طی سال گذشته تعداد 622 پرونده مواد مخدر تشکیل و تحویل مقامات قضایی شده و تعداد 324 خودروی در راستای کشفیات مواد مخدر در این شهرستان توقیف شدند.

پارسا از راه‌اندازی مرکز درمان اجباری معتادان در مرکز خراسان جنوبی خبر داد و گفت: نهبندان هم‌اکنون این مرکز را ندارد البته این مرکز برای معتادان پر خطر و تزریقی است که در این شهرستان اینگونه معتادان را نداریم.

وی با اشاره به اینکه شیشه خطرناک‌ترین نوع مواد مخدر صنعتی به شمار می‌رود، تصریح کرد: شیشه به دلیل ارزانی و زود در دسترس قرار گرفتن در بین نسل جوان رایج شده و آثار بسیار مخربی را به دنبال دارد.

فرمانده نیروی انتظامی نهبندان افزود: امروزه دشمن در جنگ نرم و فرهنگی خویش بحث ترویج اعتیاد و مواد مخدر را در دستور کار قرار داده تا با گرفتار کردن مردم به ویژه جوانان در دام اعیاد آنان را از نظام و ارزش‌های دینی دور سازد.

پارسا اظهار داشت: عدم آگاهی جوانان از پیامدهای زیا‌ن‌بار مواد مخدر و عدم نظارت والدین بر رفتار و کردار فرزندانشان سبب گرفتار شدن نسل جوان در دام اعتیاد است و امروزه رسالت مسئولان در راستای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر در جامعه سنگین است.

وی گفت: با ترویج و نهادینه کردن فرهنگ‌های اصیل اسلامی به منظور تقویت بعد معنوی و دینی جوانان و برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف برای خانواده‌ها و نسل جوان به منظور آشنایی آنها با اثرات مخرب استفاده از مواد مخدر می‌توانیم توطئه‌های دشمن را در تهاجم فرهنگی خنثی سازیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول