اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

کشفیات مواد مخدر در اردبیل 16 درصد رشد یافته است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 16 درصد رشد نشان می‌دهد.

کشفیات مواد مخدر در اردبیل 16 درصد رشد یافته است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری صبح امروز در نشست شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر اردبیل اظهار داشت: در این مدت افزایش 19 درصدی دستگیر‌شدگان در قالب قاچاقچیان و عوامل تولید‌کننده، حمل‌کننده و نگهدارنده مواد مخدر را در اردبیل شاهد بودیم.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل با یادآوری اینکه بالا و پایین رفتن قیمت انواع مواد مخدر متناسب با میزان و نوع مواد مصرفی بوده، افزود:  این امر در سنخیت با سنین و جنسیت انواع مواد مصرفی دشمن را مجاب به تولید مواد مخدر متنوع کرده تا بتواند صدمات جبران‌ناپذیری را به اساس خانواده‌ها و نظام اجتماعی ما وارد کنند که در این زمینه هوشیاری و آگاهی جوانان و متولیان حوزه فرهنگی می‌تواند فکر، اندیشه و نوع تفریحات سالم خانواده‌ها را ایمنی ببخشد.
فرماندار اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اعتیاد به تنهایی یک مشکل خانوادگی نیست بلکه همه ابعاد جامعه را تحت‌الشعاع خود قرار داده است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی، ارتقای آگاه‌سازی اجتماعی‌ و آموزش مهارت از جمله مهمترین مسایلی است که باید در قالب آموزه‌های دینی، فرهنگی و سیاست‌های نظام آن را به روشنی و شفافیت برای جوانان و نوجوانان تبیین کرد.
این مسئول با تاکید بر ایجاد مراکز درمانی خود اجباری معتادان و برخورد با موسسات درمانی متخلف، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی، حمایت و پشتیبانی از مراکز درمانی ترک اعتیاد از طرفی تکلیف انسانی و اداری برای همه دستگاه‌های اجرایی به عنوان بازوان همکار و پرتوان در عملیاتی کردن و پاک‌سازی معتادان را فراهم می‌کند و از سوی دیگر تشکیل یک تیم ارزیاب، منسجم و مشترک با بررسی‌های نامحسوس از کیفیت درمانی معتادان و سرکشی‌های مستمر سبب می‌شود تا کار در یک روند شایسته انجام شده و در نهایت با موسسات درمانی غیر‌مجاز و یا غیر موفق به طور جدی برخورد انجام می‌شود.

دشمنان به دنبال مبتلا کردن جمعیت اثر‌بخش جامعه به مواد مخدر هستند
فرماندار اردبیل با یادآوری اینکه درصد بالایی از معتادان متاهل بوده و این زنگ هشدار برای جامعه را در سلامت اجتماعی به شدت بلند کرده است، گفت: البته پایین بودن آمار زنان معتاد در منطقه اردبیل جای خوشحالی داشته و اراده والا و پاکی توام با اعتقاد بانوان ما را نشان می‌دهد.
اکبری اضافه کرد: بالا بودن آمار معتادان در جنسیت مردان و در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار گرفتن جوانان نگران‌کننده به نظر می‌رسد و ضرورت دارد خطرات جدی و تهدید‌های جبران‌ناپذیر به مجموعه سلامت خانواده‌ها را به عنوان اساس و شالوده جامعه اساسی بگیریم.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردبیل با یادآوری اینکه دشمنان به دنبال مبتلا کردن جمعیت اثر‌بخش و سازنده جامعه به مواد مخدر هستند، گفت: اگر جوانان خلاق و مبتکر ما گرفتار چنین معضل اساسی شوند به یقین مشکلات و تنگناهای متعددی در حوزه پیشرفت‌های کشورمان و روند رو به رشد به وجود می‌آید که در این باب باید مراقبت بیشتری انجام داد.
این مسئول تصریح کرد: اعتیاد مرحله مهمی از جنگ نرم و فرهنگی بد‌خواهان در مسیر پیشرفت، توسعه و تعالی ایران اسلامی است که دشمن عنود ما با پیچیدگی‌های خاص آن را آغاز کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود  اظهار داشت: ما به عنوان مسئولان و اولیا و والدین به عنوان مدیران خانه و خانواده با همه وجود باید از جوانان با عنوان سرمایه‌های ملی و نیروهای آینده‌ساز جامعه مراقبت کنیم تا هرگز در دام اعتیاد و افیون خانمان‌سوز گرفتار نشوند.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول