اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهرود:

مسائل اخلاقی در جامعه جدی‏تر گرفته شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهرود تأکید کرد: در برهه کنونی لازم است تا مسائل اخلاقی در جامعه جدی‏تر گرفته شود.

مسائل اخلاقی در جامعه جدی‏تر گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در دومین جلسه مربیان صالحین سپاه شاهرود که در دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: یکی از محورهای حلقه‏های صالحین، ذکر معارف اهل‌بیت و تقویت اعتقادی و دینی در کنار مسائل اخلاقی است.

امام جمعه شاهرود اظهار داشت: همه باید دارای اخلاقی الهی باشیم و این تذکر باید همیشه مدنظر ما باشد.

وی افزود: محور جلسات صالحین، احیای امر الهی و ائمه اطهار است و باید بدانیم که هدف این جلسات رسیدن به تقواست تا ظاهر و باطن اعمال ما در دنیا و آخرت مانند متقیان باشد.

سرمربی شجره طیبه صالحین سپاه شاهرود گفت: باید مراقب اعمال خود بود تا خدای نکرده تأویل و باطن آن چیزی خلاف آنچه در ظاهر است، نباشد.

وی با اشاره به صفات صالحین که در سوره "عصر" آمده است، تصریح کرد: صالحین در این سوره به حق و صبر هدایت می‏شوند تا امر الهی و معارف انبیا و ائمه طاهرین را اجرا کنند و این بسیار مهم است.

ترابی با اشاره به اینکه توصیه پیامبر به اصحاب این بود که هر گاه یکدیگر را دیدند این سوره را برای هم بخوانند، افزود: خداوند در ابتدای این سوره به زمان قسم می‏خورد و بعد می‏فرماید که همه در ضرر و خسران هستند مگر کسانی ایمان و عمل صالح داشته باشند و بعد دو تذکر مهم تشکیلاتی می‏دهد که هم‌دیگر را به حق و صبر سفارش کنید.

امام جمعه شاهرود خطاب به حاضران خاطرنشان کرد: سفارش به حق یعنی اینکه هم‌دیگر را برای احیای حق کمک کنید و حق‏محور باشید و هم‌چنین در کنار حق صبر پیشه کنید، چرا که اگر می‏خواهیم حق‏خواه باشیم، باید صبور و بردبار باشیم.

وی حضرت آسیه، همسر فرعون و حضرت مریم، مادر حضرت عیسی(ع) را مثالی برای صبر در مشقت‏ها و سختی‏ها دانست و گفت: آنها صبر پیشه کردند و در آخر به حق رسیدن و در رضوان خداوند هم‌نشین پیامبر آخرالزمان خواهند بود و این پاداش کسانی است که در راه حق و حقیقت صابرند.

ترابی تصریح کرد: مربیان صالحین باید صابر باشند و حق و معارف الهی را درک کرده و ترویج کنند، چرا که برای ساختن انسان در راه حق، صبر لازم است.

حلقه مربیان صالحین با حضور 50 نفر از مربیان مرد و زن، هر 15 روز یک ‏بار در دفتر امام جمعه برگزار می‏شود و شرکت کنندگان از مباحث اخلاقی بهره‏مند شده و مشکلات گروه‏های تربیتی پایگاه‏ها و حوزه‏ها را مطرح کرده و برای حل آن مشورت می‏کنند.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول