اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای دور دوم انتخابات مجلس:

سیاست تک رأی در مشهد نوعی بداخلاقی سیاسی است

خبرگزاری فارس: کاندیدای دور دوم انتخابات در حوزه مشهد و کلات مجلس نهم گفت: رأی دادن به تنها یک کاندیدا و نادیده گرفتن تعداد نمایندگان مورد انتخاب در حوزه انتخابیه به نوعی بداخلاقی سیاسی محسوب می‌شود.

سیاست تک رأی در مشهد نوعی بداخلاقی سیاسی است

به گزارش خبرگزاری فارس عفت شریعتی کوهبنانی صبح امروز در نشست پرسش و پاسخ انتخاباتی که در سالن کنفرانس خبرگزاری فارس مشهد برگزار شد با اشاره به حضور پرشور مردمی در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حضور گسترده مردمی در دور اول انتخابات مجلس معادلات بین‌المللی را به نفع جمهوری اسلامی ایران برهم زد به شکلی که تأثیرات آن در مذاکرات هسته‌ای نیز مشهود بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: حضور گسترده مردمی در دور اول انتخابات نشان داد که ملت ایران همواره در تمام لحظه‌ها از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کرده و با حضور خود از نظام و کیان کشور حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: شرکت قدرتمند آحاد جامعه در انتخابات نه تنها معادلات بیگانگان را در عرصه‌های بین‌المللی برهم زد بلکه گویای بلوغ سیاسی مردم در راستای ورود و تصمیم‌سازی در قانون‌گذاری و نظارت در حوزه مجلس شورای اسلامی بود که اثرات مثبت زیادی را در حوزه داخلی و خارجی به‌جا گذاشت.

عضو کمیسیون امنیت داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی در ارتباط با سیاست مطرح شده از جانب برخی افراد در راستای ارائه تک رأی در روز انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات اظهار داشت: انتخابات دور دوم در این حوزه انتخابیه برای انتخاب دو نماینده انجام می‌شود و مردم مشهد و کلات نیز باید به دو نفر رأی بدهند.

شریعتی ادامه داد: مهم‌ترین هدف برخی از خواص برای دادن تک رأی تنها شخصی‌نگری در بعد انتخابات است و بر همین اساس مردم باید وظیفه اصلی خود را انجام داده و از شخصی‌نگری به‌ ویژه در موضوع مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: سیاست تک رأی به هیچ وجه پسندیده نیست و نه تنها نوعی بداخلاقی سیاسی محسوب می‌شود بلکه می‌تواند به بسیاری از امور کشور آسیب وارد کند که این امر نه به نفع شخص نماینده است و نه به منفعت نظام مقدس جمهوری اسلامی.

*زنان پرچم‌دار دور دوم انتخابات هستند

کاندیدای دور دوم انتخابات در حوزه مشهد و کلات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پررنگ بانوان در فعالیت‌های انتخاباتی دور دوم اظهار داشت: با وجود تعداد اندک زنان راه یافته به مجلس نهم و هم‌چنین زنانی که به مرحله دوم انتخابات راه یافته‌اند، در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور بانوان و فعالیت‌های تبلیغاتی و انتخاباتی آنان به صورت چشم‌گیری قابل ملاحظه است.

شریعتی ادامه داد: امروزه حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی قابل توجه است و این حضور نیز در فعالیت‌های انتخاباتی به ویژه در دور دوم انتخابات به صورت پرتعداد و پرانرژی کاملاً مشهود است، به شکلی که در واقع می‌توان زنان را پرچم‌داران تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی دور دو انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد و کلات دانست.

انتخابات دور دوم از حیث حضور مردمی پرشور پیش بینی می‌شود عضو کمیسیون امنیت داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم بصیر ایران برای سرنوشت خود اهمیت بالایی قائل هستند و با مشارکت بالای خود به صراحت به تمام دنیا و مخالفان داخلی و خارجی اعلام کردند که تا آخرین قطره خون خود پای انقلاب، رهبر و خون شهدای ایستاده‌اند و با در صحنه بودن خود از آنها صیانت می‌کنند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی حضور مردم را در دور دوم انتخابات پرشور پیش‌بینی کرد و گفت: امروزه نظام سلطه تمام ترفند‌های خود را صرف ممانعت از حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات کشور می‌کند اما با وجود شور و نشاط انتخاباتی جامعه و به ویژه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نیز به نظر می‌رسد که حماسه دیگری را در روز انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی شاهد باشیم.

وی حضور مردم را در دور دوم انتخابات مجلس بسیار حائز اهمیت و دارای آثار و تبعات مثبتی در صحنه داخلی و بین‌المللی ارزیابی کرد و ادامه داد: مجلس نهم با توجه به موقعیت ویژه جمهوری اسلامی ایران در این برهه زمانی، از اهمیت زیادی برخوردار بوده و باید نسبت به سایر ادوار مجلس پویاتر اقدام به فعالیت کند.

شریعتی افزود: با توجه به شرایط خاص منطقه‌ای و بین‌المللی و هم‌چنین نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات سیاسی و اجتماعی اخیر در منطقه و جهان، انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی دارای جایگاه خاص و متوجه نظارت ویژه نظام بین‌المللی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به همین سبب حضور مردمی در پای صندوق‌های رأی، نمایندگان مردم را در خانه ملت برای پی‌گیری اهداف و برنامه‌های انتخاباتی و تبلیغاتی خود حمایت کرده و در تحقق آنها بسیار مؤثر است و به داشتن مجلس قوی و توانمند کمک شایانی می‌کند.

*مجلس هشتم برای پی‌گیری سؤال از رئیس جمهور فرصتی ندارد

شریعتی اظهار داشت: با توجه به زمان اندک باقی مانده از عمر هشتمین دوره مجلس شورای اسلامی و اهمیت بحث سؤال از رئیس جمهور و هم‌چنین مدت زمان مورد نیاز مجلس جهت بررسی لایحه بودجه، مجلس هشتم برای بررسی و پی‌گیری مسئله سؤال از رئیس جمهور زمان و فرصت کافی در اختیار ندارد.

کاندیدای دور دوم انتخابات در حوزه مشهد و کلات مجلس شورای اسلامی در ارتباط با پیش‌بینی بررسی این سؤال در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر کمیسیون تلفیق در این زمینه مشغول به کار است اما برای دانستن موضع‌گیری و نظر مجلس نهم در راستای مسئله سؤال از رئیس جمهور باید تا زمان آغاز به کار مجلس نهم و هم‌چنین موضع‌گیری و آرایش سیاسی مجلس صبر کرد.

*تحریم‌های نفتی به شکلی که بیان شده اجرایی نمی‌شود

وی با تأکید بر تغییر موضع و برهم خوردن معادلات بین‌المللی در ارتباط با مسئله ایران پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ 12 اسفندماه 1390، اظهار داشت: حضور گسترده مردمی و اعلام حمایت قدرتمندانه از مواضع و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، قضاوت بیگانگان و استکبار جهانی را در ارتباط با سیاست‌های هسته‌ای ایران را مورد چالش قرار داد.

شریعتی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هم‌چنین با در دست گرفتن ابتکار عمل در مذاکرات 1+5 در استانبول ترکیه توانست تصمیمات در ارتباط با مسئله تحریم‌های نفتی علیه کشور را تحت‌الشعاع قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به حمایت‌های مردم از نظام و هم‌چنین پیش‌بینی حضور گسترده مردم در جریان انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، مذاکرات دور دوم در بغداد نیز قطعاً معادلات سیاسی را به نفع جمهوری اسلامی ایران رغم می‌زند و بر همین اساس تحریم‌های علیه کشور به شکلی که مطرح شده است امکان اجرا و پیاده شدن ندارند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول