اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

هنر نمایش بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم اخلاقی است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: هنر نمایش بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم اخلاقی است.

هنر نمایش بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، "محمد دادی " در همایش اردیبهشت تئاتر ایران در مجتمع فرهنگی و هنری تبریز، اهمیت هنر نمایش را در ایجاد تمدن جوامع بسیار مهم عنوان کرد و  اظهار داشت: تئاتر به عنوان هنر مادر می‌تواند یکی از مولفه‌ها و شاخص‌های سنجش توسعه جوامع محسوب شود.

وی بر لزوم توجه بیش از پیش هنرمندان این عرصه به کیفیت آثار تولیدی تاکید کرد و افزود: اگر نمایش از کیفیت و محتوای مناسبی برخوردار باشد در جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

دادی گفت: هنر تئاتر برای تاثیرگذاری بیشتر باید ارتباط مستحکمی با مخاطبان برقرار کند.

وی همچنین با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل در حوزه هنر نمایش، گفت: تاکنون در سطح استان 13 گروه نمایش به ثبت رسیده و هفت گروه نیز مراحل ثبت را طی می‌کنند.

دادی با اشاره به تولید 73 نمایش در سال 90 توسط هنرمندان استان گفت: در راستای حمایت از هنر تئاتر، نخستین جشنواره تئاتر تبریز با عنوان "یک متن چند نگاه" بهمن ماه 91 در تبریز برگزار می‌شود.

در این آیین همچنین پیام معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همین مناسبت قرائت شد که در بخشی از این پیام آمده است: ' تئاتر هنر اعتلای اخلاق و انسانیت است و در جهانی که همواره در حال نو شدن است هر پدیده را موسمی است و اردیبهشت شکوفایی بهار تئاتر ایران جلایی تازه به این هنر بخشیده است.'

براساس این گزارش در این آئین از "احمد قهرمانی"، "سیامک افسائی"، "امیر حجازی"، "فرزاد تقی‌لر"، "فریدون ولائی"، "مینا اکبری"، "وحیده بهبدی"، "محمد یوسفی‌زاده"، "سعداله آریافر"، "حامد منافی" و "حمید بالغ" به عنوان پیشکسوتان و فعالان هنر نمایش استان تجلیل شد.

انتهای پیام/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول