اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بویین‌زهرا تاکید کرد

لزوم نشر اعتقادات دینی برای جلوگیری از انحرافات اخلاقی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین‌زهرا گفت: نشر صحیح اعتقادات و ارزش‌های دینی در میان نسل جوان و جلوگیری از انحرافات اخلاقی و فکری آنان، دشمنان را در گسترش تهاجم ضد دینی خود ناکام می‌گذارد.

لزوم نشر اعتقادات دینی برای جلوگیری از انحرافات اخلاقی

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام مهدی عباسی ظهر امروز در همایش مهدویت‌شناسی که با حضور جمعی از روحانیون، مسئولان و همچنین دانشجویان در سالن همایش خانه فرهنگ بخش رامند برگزار شد، اظهار کرد: جوامع بشری امروز، ضرورت دست‌یابی به تعالی و رشد معنوی را در وجود خود به خوبی احساس کرده و نیاز به آرامش و هم‌زیستی سالم در کنار یکدیگر را دارند.

وی افزود: سعادت و جاودانگی اخروی انسان‌ها منحصر به شناخت حقیقی و معنوی خداوند متعال است و اگر افرادی در گزینش میان حق و باطل سستی ورزیده و دچار انحرافات دینی و بینشی شوند، قطعا به حسنات واقعی و سعادت‌های حقیقی که خداوند متعال در قرآن کریم و همچنین دین مبین اسلام  وعده داده است، دست پیدا نمی‌کنند.

این کارشناس علوم دینی تصریح کرد: گسترش و نفوذ ادیان و فرقه‌های انحرافی در جوامع مختلف افزایش تأسف‌بار اسلام‌ستیزی را از طرف دشمنان به همراه داشته و سبب شده که بسیاری از مردم به ویژه جوانان به سمت و سوی گناه و پلیدی‌ها گرایش پیدا کنند.

عباسی ادامه داد: با تمام هجمه‌هایی که امروز کفار برای نابودی و ریشه‌کنی شیعیان در سراسر دنیا انجام می‌دهند ولی هنوز در طرف مقابل اعتقاد راسخ شیعیان به انتظار و مسئله مهدویت توانسته آنان را در برابر مستکبران استوار و پایدار کند.

وی با اشاره به لزوم شناخت مهدویت در عصر حاضر عنوان کرد: شناخت مفهوم تئوری و یا کاربردی بودن مفهوم حقیقی مهدویت در کلام ائمه اطهار، آگاهی به احساس نیاز مردم در مباحث منجی و شخص مصلح، لزوم اعتقاد و بینش حقیقی ملت‌ها و جوامع به فرهنگ متعالی مهدویت در ارائه حیات با نشاط و سالم‌تر و نیز درک انسان‌ها از هستی و کائنات عمده مباحثی هستند که در حوزه شناخت معرفتی و مهدویت مطرح و تفسیر می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین‌زهرا تصریح کرد: جامعه اسلامی عطش معنویت و انتظار را به صورت کامل در وجود خود احساس می‌کند و یقین دارد که جهان به یمن برکت و حضور حضرت بقیه‌الله‌العظم (عج) اصلاح و ظلم و ستم آن ریشه‌کن و نابود می‌شود. عباسی با اشاره به اینکه اصل مهدویت در جامعه کنونی اهمیت و اولویت ویژه‌ای دارد، عنوان کرد: شناخت امامان معصوم (ع) یکی از راه‌های گسترش معنویت و بینش خداوند متعال است که سبب ارتقای سطح تقوا و پرهیزگاری انسان‌ها می‌شود.

وی افزود: از دیدگاه دینی پی بردن به عظمت شخصیت امامان معصوم (ع) و بزرگان دینی در نزد خداوند متعال جزو شرط‌های اساسی در پذیرفتن ایمان و معرفت افراد است.

این کارشناس علوم دینی ادامه داد: لازمه شناخت امام عصر (عج) پی بردن و آگاهی به دستورات خداوند متعال و دیگر ائمه اطهار است، که موجب می‌شود جویندگان مهدویت مسیر اصلی را از فرعی تشخیص دهند.

عباسی تصریح کرد: ضرورت یادگیری مباحث مهدویت در جامعه به ویژه در میان جوانان بر ابعاد مختلف زندگی اجتماعی آنان اثر‌گذار است و نشاط و تعالی روحی را برای همه به ارمغان می‌آورد.

وی اذعان کرد: انتظار در مفهوم اصلی و حقیقی خود مبانی گسترده‌ای را در برگرفته، زیرا منظور از مهدویت و انتظار آماده‌سازی و زمینه‌سازی جوامع برای ظهور امام عصر (عج) برای نابودی باطل در زمین است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بویین‌زهرا اضافه کرد: امروز با گسترش فرهنگ اسلام در سراسر جهان بسیاری از حامیان و طرفداران فرقه‌های انحرافی، افکار مردم را در جوامع به انحراف کشانده و شیعیان را به تظاهر‌نمایی در رابطه با فرهنگ انتظار متهم می سازند.

عباسی خاطر نشان کرد: نشر صحیح اعتقادات و ارزش‌های دینی در میان نسل جوان و جلوگیری از انحرافات اخلاقی و فکری آنان دشمنان را در گسترش تهاجمات ضد دینی خود ناکام می‌گذارد.

وی عنوان کرد: امید به آینده و سعادت جاودانه از ثمرات ویژه مهدویت در عرصه‌های کلان اجتماعی است که با رعایت اصول و ارزش‌های مهدوی تحقق پیدا می‌کند.

این کارشناس علوم دینی با اشاره به کتب و مقالات فراوانی که هر‌ساله از سوی محققان و فلاسفه غربی در حوزه فرهنگ تشیع و مهدویت ارائه می‌شود، تشریح کرد: هر یک از ادیان مختلف در جهان به نوعی نقص داشته و یا مورد دخل و تصرف عده‌ای خاص قرار گرفته اند، اما اسلام تنها دین الهی است که هیچ‌گونه دخل و تصرف و یا نقصی تاکنون در آن صورت نگرفته است.

عباسی افزود: فرهنگ غرب همواره با هجمه‌های گسترده علیه اسلام در صدد است تا محبوبیت روز‌افزون فرهنگ اسلامی در سراسر جهان را کاهش دهد، ولی روز به روز شاهد عزت و اقتدار بیش تر اسلام در جهان و در میان جوامع دیگر هستیم.

وی عنوان کرد: تأویل‌ستیزی و جلوگیری از تفسیر حقیقی آیات نورانی و با برکت قرآن کریم، جلوگیری از کتابت و همچنین جعل گسترده احادیث، نابود‌سازی بسیاری از آثار مکتوب و ارزشمند، استفاده از فشار، تهدید، تحریم، و همچنین اعمال خشونت‌های فراوان و فرقه‌سازی در مباحث دشمن شناسی از جمله دسیسه و توطئه‌های دشمنان برای مقابله با فرهنگ تشیع در طول ادوار گذشته بوده است.

محقق و کارشناس علوم دینی با اشاره به لزوم پایداری در برابر تهاجم گسترده دشمنان تصریح کرد: خداوند متعال در آیه 105 سوره مبارکه انبیا بشارت نابودی کفار و فرمانروایی و حکومت مسلمانان را بر جهان داده است.

عباسی در پایان خاطر نشان کرد: مسلمانان در هر زمان باید با آگاهی و عمل به تکالیف شرعی، خود را از گزند دشمنان و کفار مصون و محفوظ نگه دارند.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول