اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جامعه زینب(س) تبریز:

حجاب از ضروریات ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه است

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه زینب(س) تبریز گفت: حجاب یکی از ضروریات ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه است و زن مسلمان با داشتن حجاب و عفاف نقش بسیار مهمی در آرامش و امنیت روانی جامعه ایفا می‌کند.

حجاب از ضروریات ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عشرت شایق ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته مقام زن در تبریز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت گسترش حجاب و عفاف در جامعه افزود: داشتن پوشش مناسب و رعایت حدود شرعی در مناسبات اجتماعی بین زن و مرد برگرفته از آیات الهی و مبانی اعتقادی بوده و شایسته نیست این حکم شرعی توسط معدود افرادی در جامعه مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

وی با نامناسب دانستن وضع حجاب در جامعه به‌ویژه در کلانشهرها گفت: در موضوع گسترش فرهنگ حجاب متاسفانه شاهد سستی و اهمال‌کاری بسیاری از دستگاه‌های مسئول هستیم که به جای انجام تکالیف قانونی سعی در فرافکنی و سلب مسئولیت از خود دارند که همین موضوع سبب حرمت‌شکنی بیشتر و از بین رفتن قبح بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه می‌شود.

این کارشناس مسائل فرهنگی و تربیتی با تاکید بر اجرایی کردن قوانین و مقررات مصوب مجلس شورای اسلامی و شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در مورد حجاب و عفاف در جامعه تصریح کرد: حرکت‌های تکراری، برگزاری جلسات بی‌حاصل و از همه مهم‌تر پاسخگو نبودن دستگاه‌های مربوطه از عوامل لوث‌کننده قوانین و مقررات مربوط به حجاب و عفاف است که باید مورد آسیب‌شناسی قرار گیرند.

وی، اقدامات صورت‌گرفته علیه عفت و وقار زن در جوامع غربی را ناشی از نگاه ابزاری به زنان دانست و گفت: سست شدن بنیان خانواده و گسترش فساد و فحشا برای دستیابی به اهداف پلید و غیرانسانی از نخستین آثار نابودی اخلاق در اینگونه جوامع است و سلطه‌گران در تلاش هستند تا میراث زشت و تخریب‌گرایی عفتی را به جوامع دیگر از جمله جامعه اسلامی ایران تحمیل کنند.

شایق افزود: دشمن با لطایف و ظرایف هنری و رسانه‌ای، مسیر تکاملی بشر برای رسیدن به کمالات انسانی را مورد هدف قرار داده‌ و در این راه سرمایه‌گذاری کلان کرده است که راه‌اندازی هزاران سایت و کانال ماهواره‌ای منحرف‌بخشی از این اقدامات است و قطعاً بی‌توجهی برخی افراد به موضوع حجاب و عفاف در داخل، ناشی از تاثیرپذیری آنها از این هجمه‌های فرهنگی است.

وی گفت: برای مقابله با ترفندهای دشمنان لازم است از همه امکانات خود برای آگاه‌سازی بهره بگیریم که در این میان بحث ساختن برنامه‌های مناسب، متنوع و جذاب در شبکه‌های مختلف سیمای جمهوری اسلامی و دیگر مراکز فرهنگی و آموزشی راجع به حجاب و عفاف از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. 

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول