اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

یورو‌ویژن نشان سقوط اخلاقی غرب است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: یورو‌ویژن نشان روشنی از سقوط اخلاقی و اعتبار غرب در ادعای دروغین آزادی و دموکراسی است.

یورو‌ویژن نشان سقوط اخلاقی غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر شناسنامه غیرت، هویت و عزت ملت ایران است که در طول تاریخ چهار بار اشغال شده که در تمام این اشغالگری‌ها به جز دوران معاصر هویت، اصالت و عزت آن حفظ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1254 قمری خرمشهر به دست دولت عثمانی سه سال اشغال شد و خروج از این سرزمین پاک منوط به واگذاری امتیاز ویژه شد.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: در سال 1272 قمری انگلیس با قلدری خرمشهر را به اشغال در‌آورد و با گرفتن امتیاز ویژه و جداسازی هرات از ایران از این منطقه خارج شد.

عاملی بیان داشت: برای سومین بار نیز در سال 1322 و هنگام جنگ جهانی دوم انگلیس این سرزمین را به محاصره در‌آورد و با گرفتن امتیازی ویژه در دجله از تصرف خود دست کشید.

وی گفت: برای چهارمین بار سردار قادسیه به رغم ادعای اشغالگری تمام سرزمین ایران از طریق ملت غیرتمند ایران و تکیه آنها بر فرهنگ بسیجی شکست خورد و رزمندگان این سرزمین پاک بعد از 45 روز مقاومت خرمشهر را از دست اشغالگران آزاد کردند.

غرب به دنبال تست غیرت دینی مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود بزرگترین سرمایه و اندوخته یک ملت را دارا بودن فرهنگ حماسه و روحیه مقاومت اعلام کرد و ابراز داشت: ما ملت بحرین را تحسین می‌کنیم چرا که با مقاومت خود به آمریکا و رژیم آل سعود درسی داد تا آنها از روی ناچاری طرح الحاق بحرین به عربستان را مطرح کنند.

عاملی تصریح کرد: این حرکت خنده‌آور نشان از ناکام بودن آمریکا و همدستان منطقه‌ای او دارد چرا که با اسیر شدن در دست ملتی بزرگ تلاش می‌کنند تا با الحاق بحرین به عربستان اجازه ندهند این کشور همسو با اهداف ایران علیه استکبار مقاوم و پیروز باشد.

وی ادامه داد: همان‌گونه که ائلچی بیگ در آذربایجان در تفکر وحشت زده خود که مبادا ایران به الگوی مبارزه تبدیل شود در آزادسازی قره‌باغ مقهور ارمنی‌ها شد چنین رخداد تاریخی برای بحرین نیز رقم خورده است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: نظام غرب در حال تست حساسیت مسلمانان به مبانی ارزشی اسلام است تا بداند آیا مسلمانان غیرت دینی و اسلامی خود را حفظ کرده‌اند یا تنها به شعار بسنده می‌کنند.

عاملی ابراز داشت: اهانت به مساجد، مقدسات دینی، ساحت نبی مکرم اسلام و اهل بیت، آتش زدن قرآن و تیر‌اندازی به کلام الهی همه و همه در این ارتباط رخ داده ولی با مشاهده عکس‌العمل شدید مسلمانان نظام غرب از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و در برابر غیرت مسلمانان تسلیم شدند.

وی اهانت یک خواننده ابزار دست دشمن شده و همجنس‌باز علیه مقدسات دینی و به ویژه امام هادی (ع) را مذموم دانست و افزود: تمام مراجع با حضور در فضای سایبری چنین حرکت سخیفی را محکوم کردند.

رژیم صهیونیستی با کینه از شکست منطقه‌ای در صدد مقهور کردن ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به امتحان سخت مردم آذربایجان در موضوع برگزاری یورو‌ویژن و سنجش حساسیت مردم این کشور به ارزش‌های اصیل دینی بیان داشت: این مسابقه فرصتی است تا ارزش‌های اسلام با ارزش‌های غربی برخورد کرده و در حقیقت در این معرکه تقابل دین اسلام و ارزش‌های غرب به یقین پیروز نهایی حاکمیت شیعه و مسلمانان است.

عاملی گفت: این مسابقه اروپایی فرصتی است برای ملت آذربایجان تا فرهنگ، مدنیت و ارزش‌های دینی و اسلامی خود را عرضه کند چرا که برخلاف نظر عده‌ای دین اسلام در این سرزمین استحاله نشده است.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف ادعای فرهنگی بودن یورو‌ویژن این برنامه کاملاً سیاسی است و در این راستا رژیم صهیونیستی یکی از خوانندگان آذربایجان را ماه‌هاست در کشور خود آموزش می‌دهد تا این خواننده که در اهانت به شهدای فلسطین و همدستی با قصابان رژیم صهیونیستی شهره عام و خاص است برنده شود.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: هدف صهیونیسم از این مسابقه جبران شکست در لبنان و مقهور کردن ایران است.

عاملی عنوان کرد: بخشی از این مسابقه رژه همجنس‌بازان است که آنها رسماً از طریق سایت خود بر این حضور تاکید کرده‌اند.

وی ادعای سران کشور آذربایجان مبنی بر در‌آمدزایی 500 میلیون دلاری از طریق برگزاری این برنامه را یادآور شد و افزود: ملت آذربایجان با تبعیت از مولای خود علی (ع) هرگز غیرت دینی خود را به معرض فروش نمی‌گذارند و در برابر رژه همجنس‌بازان سرافکنده نیستند چرا که شیعه علی (ع) هیچ وقت رو سیاه نیست.

وی در مقایسه موضوع بحرین و مظلومیت آذربایجان گفت: هرگز با زور نمی‌توان فرهنگ و مدنیت را عوض کرد اما با کارهای فرهنگی و هنری می‌توان اعتقادات را سست و بی‌بنیاد کرد اما مردم آذربایجان هرگز مقهور صهیونیسم نمی‌شوند.

رجب ماه استغفار است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن موسم رجب ماه استغفار و جلیس شدن با معبود را یادآور شد و بیان داشت: در این ماه بر استغفار دایم، توبه و بازگشت به درگاه الهی توصیه شده است و روزه‌داری در این ماه توصیه اکید شده است.

عاملی مسلمانان را به روزه‌داری روز اول ماه رجب و ایام لیلة‌الرغائب پنج‌شنبه اول ماه رجب دعوت کرد و افزود: شایسته است قدر این ماه پر‌برکت و مغفرت الهی را بدانیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود محدودیت جنسی و لذتی در اسلام را عقلانی دانست و اظهار داشت: احکام اسلامی برای کرامت بشر خلق شده است و در این بین انسان می‌تواند طهارت قلبی و روحی خود را با ممانعت از محرمات حفظ کرده و مورد رحمت و رضای الهی قرار گیرد.

انتهای پیام/ح10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول