اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون بازنشستگان زغال‌سنگ کرمان خبر داد

پرداخت مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد تا 6 ماه آینده

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون بازنشستگان زغال‌سنگ استان کرمان با اشاره به مصوبه اخیر مجلس از پرداخت تمام مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد تا 6 ماه آینده خبر داد.

پرداخت مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد تا 6 ماه آینده

هوشنگ انکوتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با پیگیری‌های مؤکد کانون‌های مستقل بازنشستگان فولادی و معدنی کشور و همکاری نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق در مجلس شورای اسلامی دولت موظف شد حداکثر تا شش ماه آینده نسبت به تعیین وضعیت صندوق بازنشستگی صنعت فولاد و تعیین تکلیف مطالبات، بدهی‌ها و تعهدات قانونی آن اقدام کند.

وی با اشاره به ماده 112 قانون مدیریت خدمات کشوری خاطرنشان کرد: به دلیل عدم اجرای کامل این قانون، هنوز بازنشستگان صنعت فولاد از مزایای در نظر گرفته شده در این ماده از قانون، بهره‌مند نشده‌اند.

انکوتی با بیان اینکه اخیرا با مصوبه مجلس شورای اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت عهده‌دار پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی فولاد شد، تصریح کرد: در این مصوبه مجوز پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد تا سقف 3 هزار میلیارد ریال از محل منابع حاصله وزارتخانه داده شده است.

وی در ارتباط با عدم پرداخت مطالبات بازنشستگان زغال‌سنگ تاکنون گفت: بر همین اساس دولت موظف شد حداکثر تا شش ماه آینده و پس از ابلاغ  این قانون از سوی مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های امور اقتصاد و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعیین وضعیت صندوق بازنشستگی صنعت فولاد و تعیین تکلیف مطالبات، بدهی‌ها و تعهدات قانونی آن اقدام کند.

رئیس هیئت‌مدیره کانون بازنشستگان زغال‌سنگ استان کرمان در مورد پرداخت مستمری بازنشستگان زغال‌سنگ گفت: با تصمیم نمایندگان ویژه رئیس جمهور در کار گروه واگذاری سهام دولت مبلغ 2 هزار و 800 میلیارد ریال برای پرداخت مستمری بازنشستگان صنعت فولاد تا تعیین تکلیف در شش ماه آینده، تأمین اعتبار شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول