اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تا پایان خرداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با همتی که وزیر آموزش و پرورش به خرج داده سعی ما بر این خواهد بود که مطالبات بازنشستگان فرهنگی این استان تا پایان فصل بهار به حساب آنها واریز شود.

پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد تا پایان خرداد

پرویز طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تبریک فرا رسیدن هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره بزرگ معلم انقلاب شهید مرتضی مطهری اظهار کرد: آنچه که بیش از هر چیز در حال حاضر دغدغه مسئولان آموزش و پرورش بوده رسیدگی به امور معیشتی این قشر فداکار و خادم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به مهم‌ترین مشکلات فرهنگیان این استان اشاره کرد و بیان داشت: اکنون بیشترین مراجعه روزانه به ما مشکل بیکاری فرزندان فرهنگیان است.

وی با رنج‌آور خواندن این مشکل برای خانواده‌های فرهنگی تصریح کرد: متاسفانه ما نیز به دلیل داشتن نیروهای مازاد و همچنین منع قانونی استخدام همواره و به صورت روزانه شرمنده این مراجعه‌کنندگان هستیم.

طاهری پراکندگی روستاهای این استان و صعب‌العبور بودن آنها را از دیگر مشکلات فراروی فرهنگیان دانست و بیان کرد: این مشکل به همراه کمتر توسعه یافتگی آن روستاها موجب شده تقاضای ورود به مرکز استان و مراکز شهرستان‌ها را به وفور داشته باشیم که خود یکی از مشکلات بزرگ کنونی پیش روی مسئولان و برنامه‌ریزان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد است.

این مقام ارشد امور تعلیم و تربیت در استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این مطلب که اکنون در مراکز شهرستان‌ها به خصوص شهر یاسوج مرکز استان بحث تراکم نیرو و هم موضوع نیروی مازاد را داریم، تاکید کرد: به همین دلیل بسیاری از همکاران فرهنگی موفق به حضور و انجام وظیفه در مرکز شهرستان‌ها نمی‌شوند.

طاهری به تراکم 7.6 درصدی دانش‌آموزی در کهگیلویه و بویراحمد نیز اشاره کرد و گفت: این به آن معنی است که به ازای هر 7.6 دانش‌آموز یک معلم داریم که در نوع خود تراکم بسیار سختی است که هم خدمات‌رسانی را سخت می‌کند و هم کیفیت‌بخشی و نظارت را پایین می‌آورد.

وی از موضع مسکن فرهنگیان نیز سخن به میان آورد و گفت: من بر خلاف نظر شما عقیده دارم که فرهنگیان این استان به دلایل مختلف از جمله زمین‌هایی که از قدیم‌الایام در اختیار داشته‌اند مشکل آنچنانی مسکن ندارند و مشکلات مربوط به موضوعات دیگر از جمله برخی کمبودهای درمانی و بهداشتی در استان است.

طاهری در همین زمینه گفت: متاسفانه به دلیل نبود برخی پزشکان متخصص در استان معلمین ما مجبور به پیگیری درمان خود در سایر استان‌ها می‌شوند که مسئولان بهداشتی و درمانی باید چاره‌اندیشی کنند.

وی به بیان مطالبات بازنشستگان فرهنگی نیز پرداخت و گفت: با همتی که وزیر آموزش و پرورش به خرج دادند از این پس مطالبات بازنشستگان سریع‌تر از گذشته پرداخت خواهد شد و ما نیز در استان خودمان سعی خواهیم کرد مطالبات این دسته از فرهنگیان را تا آخر فصل بهار امسال پرداخت کنیم.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول