اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بازنشستگی استانداری مازندران خبر داد:

پرداخت نقدی مطالبات بازنشستگان مازندران تا پایان آذر

خبرگزاری فارس: مدیر بازنشستگی استانداری مازندران گفت: پرداخت مطالبات بازنشستگان در اجرایی شدن قانون خدمات کشوری تا پایان آذرماه به صورت نقدی انجام می‌شود.

پرداخت نقدی مطالبات بازنشستگان مازندران تا پایان آذر
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حمید خانپور ظهر امروز در مراسم تجلیل از بازنشستگان در باشگاه برق ساری اظهار داشت: پیشکسوتان به عنوان پیشگامان عرصه سازندگی و خدمت هستند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: بر آن هستیم تا تمام خواسته‌های به‌حق بازنشستگان را عملیاتی کنیم.
خانپور ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش، تجلیل از مقام بازنشستگان در جامعه، شناسایی و معرفی بازنشستگان نخبه و فراهم ساختن زمینه برای ایجاد تشکیلات بازنشستگی است که در همین راستا سازمان بازنشستگی ستادی را با پنج محور آموزشی و پژوهشی، فرهنگی، ورزشی، کارآفرینی و اشتغال و فعالیت‌های اجتماعی تشکیل داد.
وی با بیان اینکه بیش از 60 هزار نفر مشمول دریافت حقوق از صندوق بازنشستگی کشوری هستند، تصریح کرد: متوسط حقوق بازنشستگان در استان 618 هزار تومان است که با احتساب حق عائله‌مندی، به 700 هزار تومان می‌رسد.
این مسئول با اشاره به اینکه متوسط حقوق دریافتی ماهانه در کشور 611 هزار تومان است، یادآور شد: حداقل حقوق پرداختی 341 هزار تومان و حداکثر حقوق پرداختی 471 هزار تومان است.
وی خاطرنشان کرد: ماهانه 37 میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم.
خانپور با بیان اینکه تا سال 86 شرکت‌های بیمه‌گذار از ارائه خدمات بیمه عمر و حوادث به بازنشستگان خودداری کرده و سقف سنی معین کرده بودند، تصریح کرد: مدیریت بازنشستگی استان در نظر داشتن سقف سنی این خدمات را به بازنشستگان ارائه کرده و اکنون بازنشستگان بیش از 90 درصد دستگاه‌های اجرایی شامل این خدمات هستند و در این راستا بیش از هفت میلیارد ریال هزینه پرداخت کرده‌ایم.
این مسئول با اشاره به اینکه در سال جاری 93 هزار و 575 نفر از بازنشستگان به همراه خانواده زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند، بیان داشت: بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه درمانی پرداخت کردیم.
وی با بیان اینکه بیش از یک‌ هزار نفر کارت منزلت دریافت کردند درباره «طرح در خانه نمانیم»، گفت: 7 هزار و 490 نفر از این طرح استفاده کرده و به سفرهای زیارتی اعزام شدند که بیش از یک میلیارد تومان هزینه یارانه‌ای به این طرح اختصاص یافت.
خانپور با اشاره به اینکه  پرداخت مطالبات بازنشستگان در اجرایی شدن قانون خدمات کشوری تا پایان آذرماه انجام می‌شود، یادآور شد: بر اساس قانون پرداخت مطالبات یک باره باید به صورت سهام انجام شود، اما با رایزنی‌هایی که انجام شده توافق بر این است که این مطالبات به صورت نقدی پرداخت شوند.
وی در پایان اذعان داشت: 45 هزار نفر از این طرح برخوردار هستند و بار مالی این طرح 80 میلیارد تومان است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول