اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور خبر داد:

پرداخت 50 درصد مطالبات بازنشستگان تا پایان امسال

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور از پرداخت 50 درصد مطالبات بازنشستگان تا پایان سال‌جاری خبر داد.

پرداخت 50 درصد مطالبات بازنشستگان تا پایان امسال
به گزارش خبرگزاری فارس از سراب ایراندخت عطاریان در مراسم افتتاح خانه مهر بازنشستگان شهرستان سراب اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته طی سال‌های اخیر موضوع پرداخت پاداش بازنشستگان قبل از سال 1379 با تخصیص یک‌هزار میلیارد تومان برطرف شده و در صورتی که مستمری بگیری تاکنون پاداش خود را دریافت نکرده می‌تواند با مراجعه به سازمان بازنشستگی مطالبه خود را دریافت کند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد مطالبات و معوقه‌های یک ساله ناشی از اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری افزود: رقم مورد نیاز برای پرداخت این مطالبات در حدود یک‌هزار و 830 میلیارد تومان است که طبق چارچوب‌های قانونی باید پرداخت شود.
وی افزود: بر طبق ماده 126 و مصوبه 7/3/87 هیئت وزیران پرداخت یک باره مطالبات به بازنشستگان از طریق عرضه سهام دولتی مقدور بود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به درخواست بازنشستگان از مسئولان برای پرداخت نقدی مطالبات گفت: پیرو هماهنگی‌های به عمل آمده و برای اینکه راهکار قانونی نیز در نظر گرفته شود اخیرا تفاهمنامه‌ای بین صندوق بازنشستگی و سازمان خصوصی سازی برای فروش سهام دولتی از طریق سازمان خصوصی سازی و واریز مبلغ مورد نظر به حساب درآمدی صندوق بازنشستگی امضا شده است.
عطاریان از پرداخت قسط نخست این مطالبات به صورت نقدی تا پایان ماه جاری خبر داد و وعده داد: طبق تفاهمنامه تا پایان اسفند ماه سال جاری 50 درصد مطالبات پرداخت خواهد شد.
 
دولت موظف به ارائه خدمات اجتماعی به مردم است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور  همچنین گفت: دولت طبق اصل 29 قانون اساسی موظف به ارائه خدمات اجتماعی به مردم بوده و قانونگذار نیز در اصل 36 قانون برنامه چهارم توسعه به این موضوع پرداخته است.
 
اجرایی شدن ماده 26 و 27 قانون برنامه پنجم توسعه مشکلات بازنشستگان را برطرف می‌کند

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه تا پیش از برنامه چهارم توسعه توجه کمتری به بحث نظام تامین اجتماعی شده بود یادآورشد: آغاز توجه اساسی به بازنشستگان از قانون برنامه چهارم توسعه بوده و پس از گنجانیده شدن ماده های متعدد در بحث تامین اجتماعی در این قانون، کمیته تخصصی نظام تامین اجتماعی و یارانه‌ها  تمام اهداف، الزامات و سیاست‌های حوزه تامین اجتماعی را تدوین کرد.
این مقام مسئول  تصریح کرد: کار گروه  ویژه‌ای در حال بررسی راه‌های اجرایی شدن ماده 26 و 27 قانون برنامه پنجم توسعه است که انتظار می‌رود با اجرایی شدن این مواد قانونی تحول جدیدی در بخش ثبات منابع صندوق‌های بازنشستگی ایجاد شود.
وی اجرایی شدن ماده 26 و 27 برنامه پنجم توسعه را گام مهمی برای برطرف شدن بسیاری از مشکلات بازنشستگان دانست.
محمدرضا بیرامی فرماندار سراب  نیز در این مراسم گفت: بازنشستگان ذخیره‌های علمی و عملی کشور محسوب می‌شوند.
وی خواستار مشارکت فعال بازنشستگان در کمک و مشاوره دادن به مدیریت اجرایی شد.
مجید نصیر پور نماینده سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث خانه‌های مهر بازنشستگان می‌تواند به ایجاد محیطی مناسب برای همفکری و تعامل بازنشستگان بینجامد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآورشد: پایان قرارداد کاری به منزله  گوشه‌نشینی و عزلت گزینی تلقی نمی‌شود بلکه نشان دهنده اوج تجربه و بالندگی است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول