اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سربیشه:

حافظان قرآن، محافظان و عاملان به قرآن هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار سربیشه گفت: حافظان قرآن، محافظان و عاملان به قرآن نیز هستند.

حافظان قرآن، محافظان و عاملان به قرآن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، غلامرضا حسین‌پور صبح امروز در جشن پایان دوره نونهالان قرآنی جامعه‌القرآن شهرستان سربیشه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این‌گونه دوره‌ها اظهار داشت: ما تمام زندگیمان را مدیون برکات قرآن و آیات نورانی و آسمانی آن هستیم.

وی با بیان اینکه حافظان قرآن، محافظان و عاملان به قرآن نیز هستند، تصریح کرد: باید سعی کنیم علاوه بر اینکه حافظ قرآن باشیم محافظ قرآن نیز باشیم.

فرماندار سربیشه ادامه داد: افراد به ویژه نسل جوان بر حفظ قرآن که زمینه انس با این کتاب آسمانی را فراهم می‌کند، استمرار ببخشند تا با تدبر در آیات از عاملان به آن نیز باشند.

سرپرست اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان سربیشه نیز در این مراسم افزود: مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند که دو دوره شش ماهه ترجمه و مفاهیم، حفظ و روان‌خوانی و روخوانی قرآن کریم طی قرارداد با مرکز حمایت و نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌کند.

امیر کوچی ترویج و گسترش فعالیت‌های قرآنی در تمام سنین به ویژه از مقطع پیش دبستانی با رویکرد قرآنی و مذهبی، مبارزه با جنگ نرم دشمن با سلاح آموزش قرآن، آوردن فرهنگ غنی قرآن و احکام اسلام در خانواده‌ها و واکسینه شدن با آن توسط انس کودکان با قرآن از سنین سه سال به بالا را از اهم اهداف و برنامه‌های قرآنی این نهاد این اداره عنوان کرد.

وی از برگزاری دوره تربیت مربی تدبر قرآن در آینده نزدیک در این شهرستان خبر داد و گفت: امروزه ترویج و تعمیق فرهنگ قرآن و ابعاد ارزشی مختلف آن نیاز ضروری جامعه اسلامی به شمار می‌رود.

مسئول جامعه‌القرآن کریم سربیشه نیز در این مراسم اظهار داشت: این مرکز در رشته‌های ترجمه، مفاهیم، حفظ کل، حفظ موضوعی، حفظ ترتیبی، الفبا، روخوانی و روان‌خوانی قرآن فعالیت می‌کند.

طیبه دلاکه با اشاره به اینکه در این دوره 55 قرآن‌آموز در سنین 4 تا 11سال شرکت داشتند، تصریح کرد: در رشته حفظ جز 30 قرآن (شش نفر)، رشته روخوانی و روان‌خوانی (12نفر) و مابقی در رشته حفظ موضوعی دوره را با موفقیت به پایان رسانند.

در پایان این مراسم با اهدای گواهینامه و جوایز از قرآن‌آموزان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول