اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن خبر داد

راهیابی 200 نفر به مرحله نهایی دومین المپیاد قرآن کریم

خبرگزاری فارس: کارشناس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از راهیابی 200 نفر به مرحله نهایی دومین المپیاد قرآن کریم خبر داد.

راهیابی 200 نفر به مرحله نهایی دومین المپیاد قرآن کریم

روح‌‌الله شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری دومین المپیاد قرآن کریم اظهار کرد: این المپیاد دارای دو مرحله دانشکده‌ای و ملی بوده که مرحله‌ دانشکده‌ای آن اسفند سال گذشته برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: 200 نفر از برگزیدگان مرحله دانشکده‌ای المپیاد قرآن به مرحله کشوری این المپیاد راه پیدا کردند که 26 تا 28 اردیبهشت در دانشکده علوم قرآنی زاهدان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

کارشناس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن عنوان داشت: استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم و معارف قرآن از مخاطبان این المپیاد هستند و این المپیاد در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رشته‌های بخش کتبی المپیاد قرآن گفت: احکام، تفسیر، سیره معصومان، مفاهیم قرآن و قرآن‌شناسی از جمله رشته‌های این المپیاد بود.

شفیعی خاطر نشان کرد: شرکت‌کنندگان در بخش شفاهی به صورت حضوری در رشته‌هایی مانند حفظ پنج جزء قرآن، حفظ 10 جزء قرآن، حفظ 20 جزء قرآن، حفظ کل، قرائت و ترتیل با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی عنوان داشت: افراد در بخش شفاهی غیرحضوری آثار خود را در رشته‌های اذان، ابتهال، دعاخوانی، تواشیح و مدیحه‌سرایی به مرکز قرآن و عترت ارسال می‌کنند.

کارشناس مرکز قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن با اشاره به برنامه‌های دیگر المپیاد قرآن گفت: کارگاه‌های آموزشی تخصصی حفظ، صوت و لحن و برگزاری محافل انس با قرآن از دیگر برنامه‌های المپیاد قرآن است.

وی یادآور شد: افتتاحیه المپیاد قرآن 26 اردیبهشت با پیام آیت‌الله مکارم‌شیرازی برگزار می‌شود.

شفیعی از رونمایی خبرگزاری ایحا در اختتامیه دومین المپیاد قرآن کریم خبر داد و افزود: خبرگزاری ایحا، خبرگزاری اختصاصی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بوده و به انعکاس اخبار دانشگاه علوم و معارف قرآن می‌پردازد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول