اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

98 مؤسسه فرهنگی و قرآنی در استان مرکزی فعالیت دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از فعالیت 98 مؤسسه فرهنگی، هنری و قرآنی در استان خبر داد.

98 مؤسسه فرهنگی و قرآنی در استان مرکزی فعالیت دارند

مصطفی مشایخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: فعالیت مؤسسه‌های فرهنگی و هنری و قرآنی در طول دولت نهم و دهم از رشد بسیار بالایی برخوردار بوده است به طوری که 85 مؤسسه فرهنگی و هنری و قرآنی در طول دولت نهم راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه مؤسسات فرهنگی، هنری نقش بسیار مؤثری در توسعه فرهنگ و هنر استان دارند تصریح کرد: بدون شک هر چه بسترهای فرهنگی و هنری در استان مستحکم‌تر و آموزش‌ها هدفمند باشند، پیامدهای مثبتی به دنبال خواهد داشت.

مشایخی از آغاز فعالیت 53 نشریه در دولت نهم و دهم در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 69 نشریه در این استان مجوز فعالیت دارند که تنها 16 نشریه قبل از دولت نهم فعالیت داشتند.

وی راه‌اندازی 47 دکه مطبوعات، 29 آموزشگاه آزاد هنری، 28 انجمن فرهنگی و هنری و 35 بازی‌ رایانه‌ای را از اقدامات مؤثر انجام شده در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد.

به گفته وی در حال حاضر 64 دکه مطبوعات، 61 آموزشگاه آزاد هنری، 59 انجمن فرهنگی و هنری و 134 مرکز بازی رایانه‌ای در شهرهای سراسر استان فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از فعالیت 515 هنرمند در این استان خبر داد و افزود: در دولت نهم و دهم هنرمندان مورد توجه خاص قرار گرفته‌اند و تعداد 441 نفر از آنها زیر پوشش بیمه هنرمندان قرار گرفتند، این در حالی است که پیش از این تنها 109 هنرمند زیر پوشش بیمه قرار داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی صدور مجوز برای فعالیت 74 چاپخانه، 127 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، 88 کانون آگهی و تبلیغاتی و 316 کانون فرهنگی و هنری مساجد را از دیگر رخدادهای مهم فرهنگی در این دولت برشمرد.

مشایخی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون 118 چاپخانه، 241 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی ، 109 کانون تبلیغاتی و 364 کانون فرهنگی در این استان مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: در چند سال اخیر میزان فعالیت خبرگزاری‌ها و مؤسسات انتشاراتی نیز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است به طوری که 14 خبرگزاری و 11 مؤسسه انتشاراتی در چند سال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

به گفته وی سه مجتمع فرهنگی و هنری، هفت نگارخانه و 11 مجتمع فرهنگی هنری دیجیتال نیز در دولت نهم و دهم مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول