اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد

نمایشگاه خوشنویسی قرآن کریم در یاسوج گشایش یافت

خبرگزاری فارس: قائم مقام حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همت این نهاد فرهنگی، نمایشگاه خوشنویسی قرآن کریم در یاسوج گشایش یافت.

نمایشگاه خوشنویسی قرآن کریم در یاسوج گشایش یافت

اسحاق آقایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: در این نمایشگاه که با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان افتتاح شد، 22 اثر خوشنویسی جزء 24 و 25 قرآن کریم از آثار زیبا ملک حسینی به نمایش گذاشته شد.

آقایی افزود: ملک حسینی عضو انجمن خوشنویسان ایران بوده که هم اکنون در حال کتابت قرآن کریم است و با اتمام 5 جزء باقیمانده، کل قرآن کریم توسط این هنرمند خوش ذوق خوشنویسی خواهد شد.

این مسئول عنوان کرد: این نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام شامخ زن برگزار گردیده است.

وی همچنین هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارج نهادن به مقام والای زن و حمایت از بانوان هنرمند بیان کرد و بیان داشت: این نمایشگاه تا 30 اردیبهشت‌ماه در نگارخانه حوزه هنری واقع در گلستان 7 دایر است.

وی در ادامه به دیگر موفقیت هنرمندان این حوزه اشاره کرد و بیان داشت: سیده فاطمه صداقتی‌نیا شاعره کهگیلویه و بویراحمدی در کنگره سراسری ام‌البنین برگزیده کشوری شد.

وی گفت: این کنگره توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در مجتمع فرهنگی 13 آبان تهران برگزار شد.

این مسئول ادامه داد: صداقتی‌نیا پیش از این نیز مقام‌های مختلفی در جشنواره‌های گوناگون کسب کرده است.

وی به دیگر برنامه‌های این حوزه اشاره کرد و گفت: کاروانی مرکب از پرسنل و هنرمندان حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد جهت شرکت در اختتامیه جشنواره تولیدات حوزه هنری عازم کرمانشاه می‌شوند.

قائم مقام حوزه هنری این استان ضمن اعلام این خبر اضافه کرد: حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف این جشنواره حضور دارد و امید است که بتواند با کسب عناوین برتر بر افتخارات هنری خود بیفزاید.

وی افزود: جشنواره تولیدات نقطه اوج فعالیت‌های حوزه محسوب می‌شود و موفقیت در آن بیانگر عملکرد مطلوب آن مرکز طی سالهای گذشته و موفقیت در آن انگیزه‌ای برای تولیدات بیشتر با کیفیت برتر در سال‌های آتی می‌‌شود.

وی بیان داشت: همچنین در این مراسم قرار است از سوی حوزه هنری کشور از شاعر پیشکسوت فریدون داوری تقدیر شود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول