اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده:

روی آوری جوانان به قرآن هر روز بیشتر می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر لنده با اشاره به نقش قرآن در زندگی بشری گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر روی آوری جوانان به قرآن هر روز بیشتر می‌شود که جای بسی خوشبختی و سعادت است.

روی آوری جوانان به قرآن هر روز بیشتر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی صبح امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقات فرهنگی هنری آموزش و پرورش لنده با تبریک ولادت با سعادت فاطمه زهرا (س) به نقش قرآن در زندگی بشری اشاره و اظهار داشت: قرآن بوستان خزان‌زده زندگی انسان را سرسبز و سفره‌ای رنگین را برایشان می‌گستراند.

وی با بیان اینکه قرآن "هدی‌للمتقین" است، افزود: قرآن کتابی است برای انتخاب بهترین زندگی که سعادت جاودانه در پرتو آن تحقق می‌یابد.

امام جمعه لنده گفت: زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل گرفته و او را به سوی کمال و عزت و سربلندی رهنمون می‌سازد.

عبدالملکی تصریح کرد: قرآن روش درست زیستن را به انسان می‌آموزد و برنامه‌ای را که در برگیرنده تمام ابعاد زندگی انسان و تضمین کننده سعادت فردی و اجتماعی، دنیوی و اخروی اوست، ارائه می‌دهد.

وی افزود: به میزانی که انسان آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، موفقیت کسب و هر اندازه از قرآن فاصله بگیرد، دچار خسارت و ضرر خواهد شد.

امام جمعه لنده یادآور شد: زندگی قرآنی بر اساس رعایت مقررات و عدالت و احسان و صفا و صمیمیت است و مردمی که این گونه زندگی کنند، دارای اطمینان خاطر و آسایش بوده و سعادت ابدی و جاودانه را در آغوش می‌گیرند.

عبدالملکی راه رسیدن به این مهم را آگاهی و تأمل در آیات قرآن خواند و افزود: آگاهی کامل نسبت به زندگی قرآنی نیازمند بحث و بررسی گسترده و تأمل در آیاتی از قرآن است که چگونگی رفتار مسلمان را تبیین می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده دانش آموزان در مسابقات قرآنی گفت: جای بسی شکرگزاری است که فرزندان و گل‌های زندگی ما قدم در راهی می‌گذارند که سعادت دنیا و آخرت را تضمین می‌کند.

عبدالملکی یادآور شد: حال که شور و اشتیاق تمسک به قرآن و اهل بیت در جوانان ما وجود دارد دستگاه‌های فرهنگی ذی‌ربط باید نیازهای آموزشی و فرصت‌های لازم برای این کار را تدارک دیده باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده به اوقات فراغت دانش آموزان بعد از 9 ماه تحصیل اشاره و گفت: استعداد‌یابی و استفاده درست از موقعیت می‌تواند جوانان ما را در این راه کمک و از بیراهه رفتن آنها جلوگیری می‌کند.

وی برگزاری کلاس‌های تقویتی در بحث روخوانی و روان‌خوانی قرآن را یادآور شد و تصریح کرد: اداراتی از قبیل آموزش و پرورش، سپاه، تبلیغات اسلامی و ... باید در طول اوقات فراغت کلاس‌های آموزشی لازم را برای جوانان و نوجوانان فراهم کنند.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول