اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف کرمان:

نظام خانواده مهم‌ترین مسئله جامعه امروز است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: نظام خانواده مسئله مهم جامعه امروز ما در حوزه مباحث دینی و فرهنگی است.

نظام خانواده مهم‌ترین مسئله جامعه امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی‌زاده در همایش متولیان موقوفات استان کرمان اظهار داشت: مسئله مهم جامعه امروز ما در حوزه مباحث دینی و فرهنگی، نظام خانواده است.

وی بیان داشت: اوقاف، موقوفات، متولیان و همه کسانی که برای این مجموعه وسیع تلاش می‌کنند، نقش مستقیم و غیرمستقیمی درارتباط با موضوع بنیان خانواده دارند.

قاسمی‌زاده عنوان کرد: در نگاه به وقف‌نامه‌ها، یکی از دغدغه‌های مهم متولیان نظام خانواده است و بی‌دلیل نیست که پیامبر اکرم (ص) فرمودند "هیچ بنایی مهم‌تر و عزیزتر از نظام خانواده نیست".

وی تصریح کرد: این ترغیب و تشویق‌ها برای این است که نظام خانواده در افکار مختلف جامعه اسلامی جا بیفتد و به یک موضوع مقدس بدل شود.

قاسمی‌زاده با بیان اینکه کار متولیان اوقاف، مباحث فرهنگی است، ابراز داشت: نظام خانواده نیاز به تقویت بنیادین دارد، لذا همه باید دست به کار شوند.

وی با تأکید بر تعامل میان اوقاف و متولیان اظهار داشت: تعامل موجب می‌شود تا ما نسبت به کار متولیان و بالعکس آشنا شده و کارهای سازنده انجام گیرد.

قاسمی‌زاده افزود: طبق قانون مصوب مجلس تمام موقوفات غیرتصرفی موظف هستند تا پایان سال 91 اطلاعات حوزه موقوفه و رقبات خود را در سازمان اوقاف ثبت کنند.

وی با اشاره به تأسیس مؤسسه راسخون بیان داشت: با این کار سازمان در بحث خدمات مالی فعالیت بهتری خواهد داشت و در سه ماه پایان سال 90 حدود 220 میلیون تومان به بقاع متبرکه وام داده شد.

قاسمی‌زاده با اشاره به اینکه تلاش‌های فراوانی برای ساماندهی وضع اوقاف انجام شده است، عنوان کرد: احداث مهمانسرای اوقاف، تالار احسان، راه‌اندازی هشت اداره اوقاف در شهرستان‌ها از جمله این موارد است.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول