اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قزوین:

فاطمه‌شناسی مشکلات خانواده را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قزوین گفت: کسی که حضرت فاطمه (س) را بشناسد بر اساس فاطمه‌شناسی می‌تواند بسیاری از مشکلات خانواده و جامعه را برطرف کند.

فاطمه‌شناسی مشکلات خانواده را برطرف می‌کند

حجت‌الاسلام محمد محبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: باید رشته فاطمه‌شناسی در دانشگاه اضافه شود تا هر فردی بتواند با فاطمه‌شناسی، خود و دیگران را انسان کامل تربیت کند.

وی بیان کرد: کارشناسان دینی در حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تلاش کنند تا فاطمه‌شناسی در بین افراد جامعه گسترش یابد.

محبی گفت: کارشناسان دینی در مساجد و حسینیه‌ها مطالب دینی و اسلامی را با توجه به نیاز جامعه به‌روز ارائه دهند تا افراد جامعه بتوانند مسایل و مشکلات زندگی را با بهره‌گیری از این مطالب برطرف کنند.

وی اظهار کرد: با افزایش تحقیقات با رویکرد تربیتی توسط علما و کارشناسان دینی و اسلامی می‌توان مطالب تربیتی به روز را به افراد جامعه ارائه داد تا بسیاری از مشکلات تربیتی فرزندان در خانواده‌ها برطرف شود.

با شناخت صفات الهی مشکلات معرفتی در خانواده برطرف می‌شود

وی با بیان اینکه نگاه حضرت زهرا (س) به زندگی، شناخت معرفت وسیع به توحید بوده است، گفت:  با شناخت صفات الهی بسیاری از مشکلات معرفتی در خانواده برطرف می‌شود، بر این اساس باید این شناخت در میان زنان جامعه ارتقا یابد تا آنان به راحتی بتوانند از این بانو الگوگیری کنند.

محبی با بیان اینکه زنانی که عفاف و حجاب را در جامعه رعایت نمی‌کنند به دلیل عدم شناخت معرفت به خداوند است، گفت: باید شناخت معرفت به خداوند میان زنان جامعه ارتقا یابد تا آنان بتوانند در رعایت عفاف و حجاب در جامعه مصمم‌تر باشند و با تحقق این امر خانواده و جامعه‌ سالمی را برای فرزندانشان مهیا کنند.

کارشناس علوم، حدیث و قرآن بیان کرد: همان‌گونه که خداوند نسبت به بندگانش بسیار رحیم و مهربان است نسبت به افرادی که معصیت و گناه می‌کنند بسیار خشمگین می‌شود و زنان باید با این صفات الهی آشنایی بیشتری پیدا کنند تا بدانند با انجام معصیت از جمله عدم رعایت پوشش عفاف و حجاب در جامعه، خداوند آنها را در دنیا و آخرت مجازات می‌کند.

وی با بیان اینکه تفاوت طبیعت و خلقت انسانی زن و مرد موجب اختلاف‌هایی در وظایف آنها شده است، توضیح داد: همه افراد جامعه برای رسیدن به کمال انسانی یک مسیر مشترک را طی می‌کنند ولی از نظر جنسیتی زنان و مردان دارای وظایف مخصوصی هستند و زنان به لحاظ ویژگی‌های فطری نمی‌توانند همانند شوهرانشان و مردان نیز نمی‌‌توانند همانند زنانشان رفتار کنند بر این اساس باید هر فردی به وظایف خود در خانواده و جامعه متعهد باشد تا انضباط اجتماعی در جامعه برقرار شود.

این مقام مسئول افزود: زنانی که جایگاه خودشان را در جامعه و خانواده فراموش کنند در جامعه آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهند.

ایمان به خداوند رمز موفقیت حضرت زهرا (س) در زندگی

محبی فهم صحیح از نظام توحیدی و ایمان به خداوند را رمز موفقیت حضرت زهرا (س) در زندگی عنوان و بیان کرد: زنان جامعه با الگوگیری از معرفت، صبر و استقامت این بانو در زندگی می‌توانند به قله کمال انسانی برسند و در تربیت فرزندانشان بسیار موفق باشند و آنان را به قله کمال انسانی راهنمایی کنند.                  

وی تحمل نکردن مشکلات زندگی را از مهم‌ترین علت‌های طلاق در جامعه دانست و گفت: در مسیر زندگی کردن انسان دچار مشکلات بسیاری می‌شود و باید زنان با بهره‌گیری از بینش و بصیرت بسیاری از آنها را برطرف و آرامش را در خانواده مدیریت کنند تا بتوانند زندگی خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول