اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس:

اشتغال موجب غفلت از خانواده نشود

خبرگزاری فارس: کارشناس دانشکده روانشناسی و امور تربیتی تهران گفت: نباید اشتغال به تحصیل و کار به غفلت از خانواده منجر شود.

اشتغال موجب غفلت از خانواده نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علیرضا رجالی‌تهرانی در آیین گرامیداشت مقام زن که در سالن آمفی‌تئاتر مرکز آموزشی و درمانی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: باید اعضای خانواده به‌ویژه همسران برای یکدیگر جهت مشورت و صحبت‌کردن زمان کافی در نظر بگیرند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات خانوادگی، زناشویی و ... در سایه گفت‌و‌گو به راحتی قابل رفع است ولی چنانچه با هم‌اندیشی و همفکری امکان رفع مشکل وجود نداشت باید زوج‌ها به خداوند توکل کرده و صبر پیشه کنند.

وی یکی از ویژگی‌های زوج‌های موفق را داشتن صداقت در زندگی دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه خانواده‌ها در طول زندگی خود با مشکلات و مسائل کمتری روبه‌رو شوند باید صفا و صداقت داشته باشند ولی این مطلب به معنای مطرح کردن همه مسائل نیست زیرا این امکان وجود دارد با گفتن بعضی رازها زندگی دچار اختلال شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید همه نسبت به کسب مهارت‌های زندگی تلاش کنند، ادامه داد: خالق جهان، زن و مرد را با دو فطرت متفاوت آفریده است پس به طور قطع زن و شوهر هنگامی که برای ورود به زندگی مشترک آماده می‌شوند باید پیرامون ویژگی‌های شخصیتی، نیازها و خواسته‌های شخص مقابل خود مطالعه کنند تا به دنبال آن زندگی شیرینی را تجربه کنند.

کارشناس دانشکده روانشناسی و امور تربیتی تهران ادامه داد: توقع همسرها از یکدیگر باید مناسب با قابلیت‌ها و مهارت‌های آنها باشد بر این اساس باید زنان و مردان از داشتن توقع‌های نادرست خودداری کنند ولی تا جایی که امکان‌پذیر است برای پاسخگویی به نیازها و خواسته‌‌های عاقلانه همسران خود اهتمام کنند.

حجت‌الاسلام رجالی‌تهرانی بیان داشت: سران مکاتب اجتماعی و فیلسوف‌های زیادی برای به آرامش رسیدن انسان راه‌کارهای مختلف نشان داده‌اند ولی قرآن کریم، مهم‌ترین و موثرترین راه برای آرامش رسیدن آدمی را ازدواج دانسته و به این مهم در آیه 21 سوره رم نیز اشاره شده است.

این پژوهشگر و نویسنده دستیابی به زندگی موفق را در پرتو آرامش و عمل‌کردن به دستورات دینی دانست و اظهار داشت: در دین مبین اسلام انسان‌های فرهیخته زیادی به منصه ظهور رسیده‌اند به طوری که حضرت فاطمه(س) و امام حسین(ع) الگوی همه مردم اعم از مرد یا زن هستند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول