اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه قم:

خانواده با وجود زن معنا پیدا می‌کند

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه قم گفت: خانواده با وجود زن معنا پیدا می‌کند.

خانواده با وجود زن معنا پیدا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، مصطفی ملایی عصر امروز شنبه در همایش ملی خانواده اسلامی، دانشگاه اسلامی در دانشکده عمران و معماری ملایر به خلقت انسان از بدو آفرینش اشاره کرد و افزود: جایگاه زن در اسلام بسیار ارزشمند است و آیات و سوره‌های قرآن نیز به ارزش وجودی زن پرداخته و سوره مبارکه کوثر در شأن حضرت زهرا (س) نازل شده که نشان از اهمیت و ارزش زن در اسلام دارد.

وی بیان داشت: خانواده با وجود زن معنا پیدا می‌کند و در این راستا مردان باید توجه و محبت بیشتری به زن داشته باشند چراکه زن دارای روحی لطیف است و توجه به وی کانون خانواده را گرم‌تر می‌کند.

استاد دانشگاه قم به بعد روانشناسی زنان اشاره کرد و گفت: زنان از نظر خلاقیت، هوش عمومی و قدرت احساسات قوی‌تر از مردان بوده و در این راستا در تربیت فرزندان نقش اساسی دارند.

ملایی خطاب به بانوان عنوان داشت: توجه به روحیات مردان و خواسته‌های آنان در زندگی مشترک بسیار مهم است و زن باید در راستای انجام وظایف همسرداری و خانه‌داری بکوشد.

 وی به مسئله مهم حجاب اشاره کرد و گفت: در آیه 32 سوره مبارکه احزاب در خصوص حجاب و حیای بانوان سخن خداوند آمده و اسلام نیز حجاب را سد محکمی برای حفاظت از زن عنوان کرده و زن با داشتن حجاب گوهری گرانبها در صدف است.

وی اظهار داشت: زن با حجاب زیباتر می‌شود و حجاب برای زن مانند برج و بارویی است که اگر نباشد تمام گنجینه‌هایش به سرقت می‌رود.

استاد دانشگاه قم به معیارهای همسر خوب اشاره کرد و افزود: فرد باید زمانی برای امر مقدس ازدواج قدم بردارد که به بلوغ فکری رسیده باشد و بتواند معیارهای همسر آینده‌اش را تشخیص دهد.

وی تدین، همتایی، هماهنگی فرهنگی، اخلاق، تحصیلات، اصالت خانوادگی، هم‌سطح بودن، سن، تناسب اجتماعی، مسائل روحی و روانی و اهداف آینده را از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب همسر برشمرد و بر انتخابی آگاهانه به جوانان تأکید کرد.

در پایان نیز به سؤالات جوانان در خصوص مسائل روانشناسی زن و مرد پاسخ داده شد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول