اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: خانواده شهدا نماد مقاومت و وفاداری در کشور و چشم و چراغ ملت هستند.

خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام حسین گنجی ظهر امروز در مراسم تجلیل از خانواده ایثارگران استان قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) ضمن تبریک میلاد فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: خانواده شهدا که چشم و چراغ این ملت هستند بهترین اسوه جامعه و ادامه دهندگان راه فاطمه زهرا(س) در جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه مادران شهدا به حضرت زهرا(س) اقتدا کرده‌اند ادامه داد: فاطمه زهرا(س) یک همسر و مادر نمونه و کم‌نظیر در زندگی فردی خود بود و در زندگی اجتماعی نیز حامی بزرگ ولایت در زمان خود به حساب می‌آمد.

این استاد حوزه علمیه افزود: فاطمه(س) در برخورد با فرزندانش بهترین شیوه را به کار می‌برد و همواره به زیباترین کلمات خانواده‌اش را تکریم می‌کرد.

وی با اشاره به تکریم زن در اسلام ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام(ص) پیش پای حضرت زهرا(س) از جا برمی‌خاست و دست او را می‌بوسید و همواره به احترام به جایگاه بانوان تاکید می‌کرد.

گنجی با اشاره به الگو بودن حضرت زهرا(س) در تمام زمینه‌ها ادامه داد: حضرت زهرا(س) توانست فرزندانی را تربیت کند که هر کدام در زمان خود پیشوا و راهنمای امت اسلامی بودند.

وی اذعان داشت: مادران شهدا این درس‌های زیبا را از حضرت زهرا(س) آموختند و توانستند فرزندانی تربیت کنند که با پاسداری از انقلاب و ارزش‌ها در جهان امروز تاثیرگذار باشند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در صدر اسلام نیز زنانی زندگی می‌کردند که در ایثار، فداکاری و شجاعت الگوی تمام مردان و زنان شدند افزود: در جنگ احد در حالی که عده زیادی از مردان از ترس پا به فرار گذاشته بودند، یک عده از زنان با شجاعت از جان خود گذشتند و جان پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) را نجات دادند.

وی با اشاره به ضرورت تبیین سیره حضرت زهرا(س) در جامعه امروز اظهار داشت: حجاب، عفت و پاکدامنی حضرت زهرا(س) اگر برای زنان و مردان جامعه ما تبیین شود، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول