اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر:

75 درصد سلامت جامعه به خانواده بستگی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر گفت: 75 درصد سلامت جامعه به سلامت خانواده بستگی دارد.

75 درصد سلامت جامعه به خانواده بستگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، به مناسبت فرا رسیدن پنجم ماه می روز جهانی ماما جشنی از سوی سازمان نظام پزشکی و شبکه بهداشت و درمان بابلسر صبح امروز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور همکاران ماما این شهرستان برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت بابلسر با تبریک سالروز جهانی ماما این حرفه را بسیار مقدس دانست و گفت: حیطه کاری یک ماما از بدو تولد تا پایان عمر یک انسان است.

علی رحمانی با اشاره به اینکه سلامت کودک و مادر مستقیما به کار ماما بستگی دارد، تصریح کرد: ماماها از بهداشت باروری و جنینی تا آموزش و ارتقای آگاهی و مشاوره مادر و کودک حضور دارند که این‌ها خود مبین ارتباط و نقش تاثیرگذار ماما در یک تیم سلامت است.

وی ادامه داد: تحقیقات نشان می‌دهد 75 درصد سلامت جامعه بستگی به سلامت خانواده و 75 درصد سلامت خانواده نیز بستگی به سلامت زن به عنوان همسر و مادر خانواده دارد.

مدیر شبکه بهداشت بابلسر مرگ مادران باردار را زنگ خطر بسیار جدی اعلام کرد و گفت: مرگ یک مادر مستقیما شاخص‌های دیگر سلامتی را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

رحمانی با بیان اینکه در بدو انقلاب مرگ مادر باردار، مرگ کودک زیر پنج سال و مرگ کودک زیر یک سال سه رقمی بود، اضافه کرد: با زحمات طاقت‌فرسا و دلسوزانه شما با افتخار می‌توانیم بگوییم شاخص‌های بهداشتی کشور بهبود یافته به نحوی که در حال حاضر مرگ مادر باردار به کمتر از 20 در یک‌صد هزار تولد رسیده و مرگ کودک نیز به کمتر از 11 الی 12 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مرگ مادران باردار طی چند سال گذشته در شهرستان بابلسر به صفر رسیده، افزود:  شاخص‌های دیگر سلامتی نیز به تبع آن رشد خوبی داشته به طوری که هم اکنون تمام زایمان‌ها توسط ماماهایی با تحصیلات دانشگاهی و با تجهیزات بیمارستانی استاندارد صورت می‌گیرد.

رحمانی با تاکید بر اینکه در پی ترغیب بانوان برای گذراندن تحصیلات آکادمیک و دانشگاهی پس از مدتی شاهد رشد فزاینده و چشمگیری از ماماهای تحصیل‌کرده در کشور هستیم، ابراز داشت: با تدابیر مدیران سلامت کشور و اجرای پزشک خانواده روستایی بخشی از آنها به خدمت گرفته شدند، ولی باز هم با انبوهی از این افراد روبرو هستیم که مشتاق جذب و بکارگیری در رشته‌های شغلی مورد تحصیل خود هستند.

مدیر شبکه بهداشت بابلسر اظهار امیدواری کرد: با اجرای فاز دوم طرح پزشک خانواده شهری بخش دیگری از این نیروها برای خدمات‌رسانی جذب این برنامه شوند.

رحمانی از دست‌اندرکاران حوزه سلامت و درمان خواست حمایت‌های قانونی و مالی بیشتری از ماماها داشته باشند.

وی با قدردانی از وزیر بهداشت و درمان در حل مشکلات جامعه مامایی کشور اذعان داشت: اقداماتی نظیر در نظر گرفتن 15 درصد تعرفه زایمان طبیعی، ادامه تحصیل ماماها در مقاطع بالاتر و نیز فراهم آوردن تسهیلات و امکانات رفاهی بیشتر برای ماماها نشان از عزم و اراده دولت و وزارت بهداشت به حل مشکلات این قشر عظیم تحصیل‌کرده دارد.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول