اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت فردوس:

فاطمه زهرا (س) گنجینه سعادت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شهرستان فردوس گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) گنجینه سعادت است.

فاطمه زهرا (س) گنجینه سعادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام علیرضا کامجو ظهر امروز در مراسم جشن میلاد کوثر که از سوی اداره بهزیستی شهرستان فردوس برگزار شد، اظهار داشت: اگر بشریت بخواهد به جایی برسد راهی جز تبعیت از سیره زهرا (س) ندارد چرا که تنها راه رسیدن به هدف و سعادت، عمل به سیره زهرا(س) است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز به برکت نام فاطمه زهرا(س) طاغوت‌ها را کنار زد و هرکجای دنیا کسی با نام امام آشنا باشد امید دارد که دشمن را زبون و خار می‌کند.

امام جمعه موقت فردوس تصریح کرد: قبل از اسلام زنان جایگاه خاصی نداشتند و دختران را زنده به گور می‌کردند ولی پیامبر اکرم(ص) در زمان جاهلیت بر دست فاطمه(س) بوسه زد و این نشان از اهمیت نقش زن در جامعه است.

کامجو یادآور شد: زن ابزار نیست بلکه منشأ خیرات، معلم و مربی جامعه است و به واسطه تلاش زن انسان‌ها به خداوند نزدیک می‌شوند.

وی گفت: هدف بشریت بهشت است و انسان اگر بخواهد به بهشت دست پیدا کند باید خاک پای مادر باشد چرا که مادر با تلاش و اجتهاد موانع فکری و عقیدتی را از سر راه فرزند خود برمی‌دارد و او را به سوی خدا متوجه می‌کند.

امام جمعه موقت فردوس افزود: روز ولادت حضرت زهرا(س) را به این سبب روز زن نامیده‌اند که زنان باور کنند معلم و مربی جامع هستند و باید با اخلاق و معنویت فرزندانی صالح تربیت کنند.

کامجو تصریح کرد: اگر زنی از سنگر حجاب و عفاف بیرون بیاید و نسبت به آن بی‌توجه باشد از کمال محروم می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردوس نیز با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه زن در اجتماع گفت: زندگی حضرت فاطمه (س) سراسر مدرسه عشق است و بانوان ما باید از سیره عملی آن حضرت الگوبرداری کنند.

سید حسین پارسای محبی افزود: زنان جامعه ایرانی باید به وجود خود افتخار کنند که سالروز ولادت بزرگ بانوی اسلام را به نام روز زن نامگذاری کرده‌اند.

وی تقوا، پاکدامنی، عبادت، خلوص، همسرداری و فرزندپروری حضرت زهرا(س) را از جمله ویژگی‌های بارز آن حضرت برشمرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول