اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار:

حضرت زهرا دعوت ‌کننده مردم به جبهه بیداری بود

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار گفت: زهرای مرضیه(س) نور خدا بود و او راهنما و دعوت‌ کننده مردم به جبهه بیداری است.

حضرت زهرا دعوت ‌کننده مردم به جبهه بیداری بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام مهدی طائب صبح امروز در اجتماع بزرگ سوگواران فاطمی در محل سالن شهدای راه‌آهن که به همت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌رضوی برپا شده بود، اظهار داشت: جوان‌ترین شهید اسلام تا آن روز و نخستین شهید گمنام اسلام زهرای مرضیه(س) است و شهید گمنام را کسی می‌نامند که مکان قبرشان معلوم نباشد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: حضرت زهرا(س) در هنگام شهادت سنی بیش‌تر از 18 سال نداشت که تا آن زمان بی‌سابقه بود و شهیدی بود که برخلاف دیگر شهیدان تنهای تنها بود و کسی را همراه خود نداشت.

وی اضافه کرد: این شهید راهنما است و ضمن نشان دادن راه ما را همراه با خود می‌برد، مانند زمانی که مدینه در خواب بود ولی او همه را بیدار کرد.

طائب اظهار داشت: افرادی با دوز و کلک خواستار این بودند که پیامبر با دخترانشان ازدواج کند تا در آینده فرصتی داشته باشند که اسلام را جارو کنند و خود را جانشین مسلمانان جا بزنند.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) بیدار بود و راه را می‌دانست، ضمن اینکه حضرت فاطمه(س) را به آنها نداد، آنها را از خانه بیرون کرد و گفت که امر زهرا(س) به سمت خدا است.

فرمانده قرارگاه عمار، زهرا را نجات ‌دهنده مردم دنیا از شبکه نفاق در تاریخ بشر خواند و اظهار داشت: جبرئیل به امر خداوند به پیامبر گفت که زهرا از آن علی است.

وی عنوان کرد: زهرا(س) در گذشته زندگی سختی داشته و اگر با علی(ع) ازدواج می‌کرد زندگی بیش از پیش سخت‌تری می‌شد، ولی چاره چیست امر خداوند است و پیامبر به امر خداوند ارج نهاد.

عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار افزود: فدک با ثروت عظیم به اذن خداوند از آن فاطمه شد و او تمام اموال آن را به پدر خود اعطاء کرد و پس از مرگ پیامبر ظالمان فدک را مصادره کردند و ابوبکر سردسته ظالمان نام گرفت.

طائب خاطرنشان کرد: فاطمه(س) پس از سیلی خوردن برای مردم در مسجد سخنرانی کرد تا ثابت کند که فدک از آن او و اسلام است، ولی مردم گول حرف‌های ابوبکر را خورده بودند و حرف او را باور نمی‌کردند.

وی گفت: آنها پس از مصادره فدک خواستار گرفتن علی از فاطمه بودند، آنها با لگد در و زهرا را به دیوار کوبیدند و وارد خانه شدند و این در حالی بود که بر اثر برخورد زهرا با در و دیوار سینه او شکافته شده بود.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: آنها در موقع بیرون بردن علی نیز دست زهرا را شکستند و علی را در حضور مردم وادار به بیعت می‌کردند، ولی علی(ع) قبول نمی‌کرد و با حضور زهرا(س)، علی را آزاد کردند که بر اثر ضربات حضرت زهرا(س) بی‌هوش شدند.

وی افزود: علی(ع) از زهرا(س) جدا نمی‌شد تا او به هوش باشد، ولی در لحظه‌ای زهرا چشم‌هایش را باز کرد و خداحافظی کرد و رفت.

طائب افزود: در این هنگام علی(ع) خبر از دنیا رفتن زهرا را به فرزندان داد و وصیت زهرا(س) را اجرا کرد و او را شبانه غسل، کفن و دفن کردند.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول