اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش فیروزکوه خبر داد

اجرای طرح "خیّر کوچک مدرسه‏ساز" در فیروزکوه

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه از اجرای طرح "خیّر کوچک مدرسه‏ساز" در فیروزکوه خبر داد.

اجرای طرح "خیّر کوچک مدرسه‏ساز" در فیروزکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، "سیدمحمود حسینی‏نیا" پیش از ظهر امروز در سومین جشنواره خیّران مدرسه‏ساز شهرستان فیروزکوه، با اشاره به ویژگی‏های فیروزکوه اظهار کرد: این شهرستان در آخرین نقطه استان تهران قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: فیروزکوه از نظر بُعد مسافت از جمله محروم‏ترین شهرستان‏های استان تهران محسوب می‏شود و به دلیل کوهستانی بودن و پراکندگی روستاهای منطقه، توجه مسئولان استانی را در مدرسه‏سازی به خصوص در روستاها می‏طلبد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه ادامه داد: در روستاهای شهرستان فیروزکوه، 18 باب مدرسه فعالیت می‏کند و در برخی مناطق به واسطه بُعد مسافت، خدمت‏رسانی مشکل است.

حسینی‏نیا تصریح کرد: با توجه به تجمّع جمعیتی در یک روستا، تعطیل کردن واحدهای آموزشی امکان‏پذیر نیست و این امر در مرمّت و بازسازی و احداث مدرسه‏های جدید مشارکت مسئولان، خیّران مدرسه‏ساز و مردم را می‏طلبد تا شاهد اقدامات مؤثر در زمینه آموزش و پرورش در روستاها باشیم.

وی همچنین از وجود پنج باب مدرسه در روستاها خبر داد که از استانداردهای لازم تعریف شده برای فضاهای آموزشی برخوردار نیستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه گفت: در کمیته برنامه‏ریزی شهرستان، این موضوع مطرح شد تا این فضاهای آموزشی بازسازی شوند یا در طرح تخریب و نوسازی قرار گیرند.

حسینی‏نیا همچنین از کمبود فضاهای غیر آموزشی نظیر استخر و سالن ورزشی در شهرها و روستاهای فیروزکوه خبر داد و افزود: با بودجه‏هایی که در کمیته برنامه‏ریزی شهرستان فیروزکوه مصوب شده است و تلاش مجموعه خیّران مدرسه‏ساز بخشی از نارسایی‏ها برطرف می‏شود.

وی گفت: در مجمع خیّران مدرسه‏ساز آموزش و پرورش فیروزکوه در دو سال گذشته شاهد دستاوردهای خوبی به‌خصوص در سال 90 بوده‏ایم و 31 نفر خیّر با اهدای زمین و مساعدت‏های مالی حرکت ارزنده‏ای را در شهرستان آغاز کرده‏اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه ضمن تقدیر از خیّران مدرسه‏ساز، از اجرای طرح "خیّر کوچک مدرسه‏ساز" در فیروزکوه خبر داد.

حسینی‏نیا ادامه داد: در  12 مدرسه فیروزکوه بین دانش‏آموزان پاکت‏های مخصوصی توزیع شده است تا خانواده آنان در حدّ بضاعت خویش در راستای کمک به مجمع خیّران مدرسه‏ساز بکوشند.

انتهای پیام/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول