اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با افتتاح آموزشگاه فیض کاشانی

گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: گردهمایی سالانه خیرین مدرسه‌ساز کاشان همزمان با افتتاح آموزشگاه علامه ملامحسن فیض کاشانی طی مراسمی در این شهرستان برگزار شد.

گردهمایی خیرین مدرسه‌ساز در کاشان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، شهردار کاشان پنجشنبه ‌شب در این مراسم از خیران به عنوان یکی از برجسته‌ترین ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان نام برد و اظهار داشت: وجود خیران در عرصه‌های مختلف مسکن‌سازی، بیمارستان‌سازی و مدرسه‌سازی از سرمایه‌های بزرگ منطقه به شمار می‌رود که این خیران در کشور زبانزد بوده و تاکنون خدمات ارزنده‌ای ارائه داده‌اند.

سعید مدرس‌زاده افزود: خدمات ارزنده خیران کاشانی در کشور زبانزد بوده و آثار و اقدامات آنها در سطح شهرستان به خوبی مشهود و محسوس است.

وی با اشاره به قدمت 7 هزار ساله تمدن کاشان یادآور شد: بررسی تاریخ کهن این شهرستان و وجود مشاهیر و بزرگان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی، ادبی و اقتصادی بیانگر غنی بودن فرهنگ و تمدن این خطه کویری است.

نماینده منتخب شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل نیز در این مراسم، دریادلی را از ویژگی‌ها و افتخارات برجسته مردم این منطقه دانست و گفت: ساخت مراکز عام‌المنفعة همچون بیمارستان‌ها توسط اشخاص سرمایه‌دار کاشانی از دیرباز بدون کمک دولت‌ها بیانگر بلندنظری و ایمان قوی مردم این خطه است.

عباسعلی منصوری از کاشانی‌ها به عنوان مردم تمدن‌ساز نام برد و افزود: از افتخارات کاشان تمدن غنی، کهن و ریشه‌دار است که قدمت آن به 7 هزار سال پیش می‌رسد.

وی با تبریک سالروز میلاد بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه(س) یادآور شد: از دیگر افتخارات این خطه کویری ورود همزمان تشیع با اسلام به این منطقه است و در واقع مردم کاشان از همان ورود اسلام شیعه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در پایان این مراسم آموزشگاه ملامحسن فیض کاشانی اثر خیر زنده‌یاد حاج علی‌اکبری در مساحت 3 هزار متر مربع و زیربنای یک‌هزار و 200 مترمربع با حضور خیران و مسئولان شهرستان کاشان به بهره‌برداری رسید.

این آموزشگاه که با هزینه 8 میلیارد و 800 میلیون ریال افتتاح شد دارای 12 کلاس، دو آزمایشگاه و هشت اتاق جنبی و همچنین برخوردار از کتابخانه، سالن اجتماعات و واحد سمعی و بصری است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول