اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان نوسازی مدارس خبر داد

ساخت 16 هزار مدرسه توسط خیرین/ ثبت فعالیت خیرین ایران در یونسکو

خبرگزاری فارس: معاون پشتیبانی و امور مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: خیران مدرسه‌ساز کشور بیش از 16 هزار مدرسه در قالب 92 هزار کلاس درس ساختند.

ساخت 16 هزار مدرسه توسط خیرین/ ثبت فعالیت خیرین ایران در یونسکو

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، باقر مسلمی در چهاردهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز مازندران که در اردوگاه بادله برگزار شد، با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی با حمایت خیران مدرسه‌ساز سرانه فضای درسی در آموزش و پرورش افزایش یافت، اظهار داشت: در قبل از انقلاب 55 هزار مدرسه در سطح کشور فعال بودند که سرانه هر کلاس به 50 متر می‌رسید.

وی با اشاره به اینکه 22 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی 95 هزار مدرسه در قالب 480 هزار کلاس درس در سطح کشور ایجاد شد، تصریح کرد: سرانه زیربنای هر کلاس درس 146 متر است.

این مسئول به ساخت 16 هزار و 350 پروژه مدرسه‌سازی در قالب 92 هزار کلاس درس از سوی خیران اشاره کرد و گفت: رویکرد جهادی خیران مدرسه‌ساز کشور در دنیا بی‌نظیر است.

مسلمی تعمیم رویکرد خیران مدرسه‌ساز در سطح جهان را ضروری دانست و گفت: در جلسه‌ای با یونسکو فعالیت کار خیران مدرسه‌ساز را بازگو کردیم تا به ثبت برسد و اینگونه ایثارگری در سطح دنیا فراگیر شود.

معاون پشتیبانی و امور مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور اقدام خیر خیران مدرسه‌ساز در کشور را ریشه در اعتقادات دینی عنوان کرد و یادآور شد: توسعه علم در هر جامعه‌ای نشان از پیشرفت مردم آن جامعه است که فراگیری علم از تاکیدات خداوند به بشریت است.

وی با اشاره به اینکه دشمن قصد جلوگیری پیشرفت علمی کشور و دست نیافتن دانشمندان ما به تکنولوژی نوین را دارد، خاطرنشان کرد: امروز نوک حمله استکبار به دانشمندان ما قرار گرفته، ولی برخلاف این اهداف شاهد تعالی علمی و صنعتی کشور در بخش‌های مختلف فرهنگی، کشاورزی، صنعتی، اقتصادی و پزشکی هستیم.

مسلمی ابزار مهم در تولید علم را معلم، دانش‌آموز و فضای تحصیلی دانست و اذعان داشت: کشور ما تنها در توسعه فضاهای آموزشی از استاندارد بین‌المللی فاصله دارد که این امر با همت خیران مدرسه‌ساز و مشارکت دولت محقق می‌شود.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول