اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل خبر داد

دو هزار و 600 نفر بهره‌مند از ودیعه مسکن در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت:‌ دو هزار و 600 نفر از اهالی استان اردبیل که در سفر سوم و چهارم رئیس جمهور درخواست بهره‌مندی از ودیعه مسکن داده بودند از این تسهیلات استفاده کردند.

دو هزار و 600 نفر بهره‌مند از ودیعه مسکن در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در جلسه شورای اداری اردبیل اظهار داشت: بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد انقلابی 21 فروردین سال 58 تأسیس شد و با فرمان امام راحل حساب 100 در راستای کمک به محرومان جامعه با هدف بهره‌مندی از سرپناه مناسب گشایش یافت و در سال 66 نیز اساسنامه بنیاد مسکن به تصویب رسید.

وی به فعالیت‌های مختلف بنیاد مسکن اشاره کرد و افزود: تولید مسکن برای محرومان، اجرای طرح هادی، تهیه اسناد مالکیت، فعالیت‌های اقتصادی با مشارکت 10 شرکت وابسته، فعالیت‌های نظارتی، تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین اقدامات حمایتی از مهم‌ترین وظایف و رسالت بنیاد مسکن است که در تمام این موارد نتایج و دستاورد خوبی نصیب استان اردبیل شده است.

حاج‌علیزاده در مورد تهیه طرح هادی برای 625 روستا تصریح کرد: از یک هزار و 850 روستای موجود در استان حدود یک هزار و 725 روستا دارای سکنه است که تهیه طرح هادی در سند چشم‌انداز نظام اسلامی برای این تعداد روستا جزو اولویت‌ها و برنامه‌های اساسی است.

این مسئول خاطر نشان کرد: در سال گذشته با اعتباری بالغ بر 877 میلیارد تومان تهیه طرح هادی در 130 روستا انجام و یا مورد بازنگری قرار گرفت.

عضو شورای اداری استان با بیان این‌که در راستای اجرای طرح هادی نیز 283 روستا تاکنون بهره‌مند از اجرای این طرح عظیم و گسترده شدند.

وی اضافه کرد:‌ در یک سال گذشته 12 میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی اعتبار اختصاص یافته که با این رقم 45 پروژه تکمیل و 107 پروژه نیمه‌تمام نیز همچنان در دستور کار و فعالیت است تا با استفاده از مصالح بومی بتوان این طرح را عملیاتی کرد.

صدور سند مالکیت برای شهرهای زیر 25 هزار نفر

به گزارش فارس، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در ادامه سخنان خود در مورد صدور سند مالکیت روستایی نیز بیان کرد: برای اهالی 327 روستا بالغ بر 86 هزار جلد سند مالکیت صادر شده و ادامه این کار را با جدیت و با همکاری ثبت اسناد استان پیگیری می‌کنیم.

حاج‌علیزاده گفت: صدور سند در شهرهای بالای 20 هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شده که امسال اولین باری است که با اجرایی شدن این طرح برای شهرهای زیر 25 هزار نفر اسناد مالکیت نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول