اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خراسان‌رضوی مطرح کرد

پاسخ‌گویی به نیاز دانش‌آموزان ابتدایی‌ترین اصل نظام مدرسه

خبرگزاری فارس: معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: پاسخ‌گویی به نیاز دانش‌آموزان ابتدایی‌ترین اصل نظام مدرسه است.

پاسخ‌گویی به نیاز دانش‌آموزان ابتدایی‌ترین اصل نظام مدرسه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رمضان نیری ظهر امروز در همایش تجلیل از مدیران مدارس سرآمد و برتر مشهد اظهار داشت: ساده‌ترین کیفیت در نظام مدرسه پاسخ‌گویی به نیاز دانش‌آموزان است که در نظام کمّی‌گرا نمای کار موضوعیت پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: نخستین و اساسی‌ترین نشانه معلم نمونه، توانایی وی در انسان‌سازی است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: عشق به هدایت و ارشاد انسان‌ها برای معلم کمالی مطلوب است و هیچ معلمی بدون این سوز و عشق نمی‌تواند موفق باشد.

نیری افزود: در حقیقت این روحیه موتور محرک معلم برای تعلیم و تربیت است که عشق و سوز معلم سبب می‌شود محیط آموزشی محیطی پرشور و نشاط شود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار داشت: در این محیط معلم و شاگرد امیدوارانه به آینده نگاه می‌کنند و برای روزهای بهتر و روشن تلاش می‌کنند.

وی در ارتباط با هنرمندی معلم یا هنر معلمی اظهار داشت: معلم بودن تنها به داشتن معلومات دقیق و گسترده نیست، معلم علاوه بر معلومات و دانش باید به هنر معلمی نیز آراسته باشد.

نیری تصریح کرد: هنر معلمی هنری بسیار دقیق و حساس است، به طوری که اگر معلمی از آن بی‌بهره یا کم‌بهره باشد، هیچ‌ گاه در امر مهم و سرنوشت‌ساز تعلیم و تربیت موفق نخواهد بود.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌رضوی افزود: هنر معلم متکی بر تجربه و شناخت صحیح روحیات مختلف دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: معلمی موفق است که در سخت‌ترین اوضاع کلاس و درس، صحیح‌ترین تصمیم را بگیرد، اگر معلم بتواند در کلاس، فضای دوستی، علم‌آموزی و شور و شوق نسبت به آینده ایجاد کند به معلمی موفق و کامیاب تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول