اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

منتخب مردم سمیرم در مجلس:

ارزش معنوی معلمان از ارزش‌های مادی آنان بیش‌تر است

خبرگزاری فارس: منتخب مردم سمیرم در مجلس گفت: آینده یک جامعه و نسلی که آن جامعه را در آینده پرورش می‌دهد توسط معلمان شکل می‌گیرد و بنابراین ارزش معنوی معلمان از ارزش‌های مادی آنان بیش‌تر است.

ارزش معنوی معلمان از ارزش‌های مادی آنان بیش‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، سیده‌سکینه عمرانی امروز در مراسم هفته گرامیداشت و بزرگداشت مقام معلم اظهار داشت: هر چند از ارزش و منزلت مقام شامخ معلمان گوییم باز نمی‌توان ارزش والای معلم را توصیف کرد.

وی افزود: اصلی‌ترین کار برای یک معلم انجام رسالت معلمی است که همان پرورش نسل آینده جامعه محسوب می‌شود.

منتخب مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آینده یک جامعه و نسلی که آن جامعه را در آینده پرورش می‌دهد توسط معلمان شکل می‌گیرد و بنابراین ارزش معنوی معلمان از ارزش‌های مادی آنان بیش‌تر است.

وی بر همکاری فرهنگیان برای پیشرفت شهرستان تأکید کرد و گفت: از صاحبان فکر و اندیشه تقاضا داریم در راستای ارتقای سطح شهرستان با اندیشه خود ما را همراهی کنند و راه‌حل‌ها، طرح‌ها و اندیشه‌های خود را مطرح کنند تا با همکاری هم‌دیگر اجرا کنیم.

به گزارش فارس، در ادامه مدیر آموزش و پرورش سمیرم نیز با گرامیداشت مقام معلم، شهید مطهری را الگوی جامعه فرهنگیان دانست و گفت: شهید مطهری چراغ هدایت و راه روشن برای افراد جامعه است.

سیدضیاء موسوی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با جایگاه معلمان اظهار داشت: مهم‌ترین ویژگی معلم این است که انسان‌هایی با استعدادها، عواطف، احساسات و ظرفیت‌های فراوان در اختیار او قرار دارند و تلاش و ابتکار معلم می‌تواند از این کودکان و نوجوانان، دانشمندان برجسته و انسان‌های صالح، دانا و توانا بسازد.

وی اضافه کرد: شرافت و مرتبت معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند نشان خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد، لذا در این تعریف شهید مطهری یکی از آن معلمان راستین است که با نگاه تربیتی به همه معارف بشری نظر می‌کند و تمام تلاش‌های علمی و عملی خود را کامل می‌سازد.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از سیره اهل‌بیت، قرآن و اندیشه امام(ره) و رهبری الهام گرفته شده است، گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، در این سند به عظمت و جایگاه معلم، دانش‌آموز و علم توجه خاص شده است.

گزارش فارس حاکی از این است که در ادامه معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه توجه به تربیت‌بدنی و سلامت در مدارس بستر قهرمان شدن و پهلوان ماندن را در جامعه فراهم می‌کند، گفت: در نظر داریم که مدارس تخصصی ورزش را در شهرستان‌ها راه‌اندازی کنیم.

حسین داوری افزود: واژه آموزش و پرورش در تربیت‌بدنی و سلامت تبلور یافته است و باید به این بخش توجه ویژه شود.

به گزارش فارس، در این مراسم که با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع همراه بود از سه نفر از معلمان نمونه استانی، 16 معلم نمونه منطقه‌ای، ‌20 نفر از بازنشستگان فرهنگی شهرستان با اهدای هدایا و لوح تجلیل شدند.

انتهای پیام/صا20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول