اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نگاه فارس به وضعیت خانه‌های معلم مشهد

خانه‌های معلمی که در شأن و جایگاه آنها نیست

خبرگزاری فارس: بسیاری از معلمان کشور هر ساله برای زیارت علی بن موسی‌الرضا(ع) به مشهد مقدس سفر می‌کنند اما تعداد اندک خانه‌های معلم و در پی آن مشکلات این خانه‌ها سبب شد که نگاهی گذرا به وضعیت خانه‌های معلم در مشهد داشته باشیم.

خانه‌های معلمی که در شأن و جایگاه آنها نیست

به گزارش خبر گزاری فارس از مشهد، بسیاری از فرهنگیان و معلمان کشور همه ساله برای زیارت علی بن موسی‌الرضا(ع) به مشهد مقدس سفر می‌کنند که برای سفر به این مکان مقدس از راه‌های دور و نزدیک، سختی راه را به جان می‌خرند و اینجا آغازی برای سفر به مشهد است.

وقتی به این مکان مقدس زیارتی سفر می‌کنند با دلی خوش وارد خانه‌های معلمی می‌شوند که آماده اسکان‏ و پذیرایی آنها از سوی آموزش و پرورش است.

ولی متاسفانه وضعیت خانه‌های معلم شهر مشهد که عنوان پایتخت معنوی ایران و میزبانی میلیون‌ها نفر را سرلوحه خود قرار داده است در حد این نام و نشان نیست.

خانه‌های معلمی که بسیاری از معلمان و فرهنگیان معتقدند برای رفاه آنها ساخته شده است، فاقد هر گونه امکانات و نوبت‌دهی برای این قشر زحمتکش جامعه است.

مشهد با سه خانه معلم میزبان زائران فرهنگی سراسر کشور است، تعداد این خانه‌های معلم در شهر مشهد همواره از این جهت مورد نقد بوده که بخش زیادی از نیاز استفاده‌ کنندگان از آن را تامین نکرده و برای شهری که هر ساله میزبان بیش از 20 میلیون زائر است، این تعداد بسیار محدود و کم است.

از تعداد خانه‌های معلم در مشهد که بگذریم، آنچه که بیش‌تر اهمیت دارد و مورد توجه زائران فرهنگی قرار می‌گیرد، موضوع امکانات و سطح کیفی خدمات ارائه شده در این مراکز است.

اگر نگاهی اجمالی به مراکز رفاهی سایر ادارات نهادها داشته باشیم، با مقایسه‌ای ساده به راحتی می‌توان متوجه کاستی‌های موجود در مراکز رفاهی فرهنگیان شد.

این موضوع مشهد بیش‌تر مورد نقد زائران فرهنگی قرار گرفته است به طوری که در بازدید از یک خانه معلم در مشهد تعدادی از فرهنگیان نسبت به امکانات ضعیف این مراکز معترض بودند.

یکی از این زائران فرهنگی که به مشهد آمده است و علاقه‌ای به معرفی خود ندارد در این ارتباط می‌گوید: سطح پایین امکانات رفاهی اعم از وسایل اقامتی و پذیرایی، ظرفیت محدود در پذیرش که سبب می‌شود زمان کمی را در این مکان اسکان داشته باشیم.

وی ادامه می‌دهد: هم‌چنین برخورد نامناسب برخی از کارکنان مهم‌ترین نقایص این خانه معلم در مشهد است و انتظار ما از شهری هم‌چون مشهد خیلی بیش‌تر از این است.

این زائر فرهنگی افزود: خانه معلمی که در آن اسکان داشتیم امکانات متوسطی داشت، در صورتی که برخی شهرهایی که جایگاه پایین‌تری نسبت به شهر امام رضا(ع) دارند، امکانات بسیار بهتری به این قشر فرهنگی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول