اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت مقام معلم در خراسان‌رضوی:

80 هزار معلم در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت مقام معلم در خراسان‌رضوی گفت: در حال حاضر 80 هزار معلم در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند که همگی جزو نمونه‌های کشوری هستند.

80 هزار معلم در خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحمید پیشنماز ظهر امروز در مراسم تقدیر از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه‌ای خراسان‌رضوی که در تالار ابن‌هیثم مرکز تربیت معلم شهید بهشتی برگزار شد، اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، تمام آحاد جامعه باید خود را مدیون معلم بدانند و خود معلمان نیز باید از جایگاه و منزلت بالای خود آگاه باشند و باور داشته باشند که در نزد خدای متعال، شأن رفیعی دارند.

پیشنماز افزود: معلمان ایران اسلامی، باید انسان‌هایی را تربیت کنند که زمینه‌ساز حیات ‌طیبه و رشد و تعالی الهی هستند.

دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت مقام معلم در خراسان‌رضوی ادامه داد: نعمت معلم، یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که خداوند عالم، به انسان‌ها هدیه کرده است.

وی گفت: هفته بزرگداشت مقام معلم، فرصت بسیار مغتنمی است تا بار دیگر به یاد این لطف و عطیه الهی بیفتیم و بدانیم که خداوند عالم، نخستین معلم بشریت است.

دبیر ستاد اجرایی بزرگداشت مقام معلم در خراسان‌رضوی با اشاره به هدف بعثت انبیاء، اضافه کرد: طبق آیات و روایات، پیامبران برای تعلیم و تربیت مبعوث شده‌اند و جایگاه این مقوله در بسیاری از موارد، حتی از عبادت نیز بالاتر ذکر شده است.

وی تاکید کرد: امسال، بزرگداشت مقام معلم، مقارن شده است با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که مقام معظم رهبری تاکید بسیار زیادی بر اجرایی ‌شدن هر چه سریع‌تر آن دارند و قطعاً معلمان ایران اسلامی در این زمینه نقش بسیار خطیری را برعهده دارند.

وی تعداد معلمان شاغل در کل استان را 80 هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: تمام کسانی را که خداوند به آنها فرصت تعلیم و تربیت اعطا کرده است، نمونه هستند و باید همواره از سوی اقشار جامعه و دانش‌آموزان به ‌عنوان الگو مدنظر قرار بگیرند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول