اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اصفهان:

تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان خودباوری ایرانیان را احیا می‌کند

خبرگزاری فارس: شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از اهداف جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی هویت‌بخشی به ایده‌های ایرانی است، گفت: تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان خودباوری ایرانیان را احیا می‌کند.

تاسیس شرکت‌های دانش‌بنیان خودباوری ایرانیان را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدمرتضی سقاییان‌نژاد دقایقی پیش در مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی با بیان اینکه تمام برگزار کنندگان این جشنواره به دنبال برجسته کردن اهداف این جشنواره هستند، اظهار داشت: تمام تلاش جوانان کشور و متولیان برگزاری جشنواره شیخ‌ بهایی باید در راستای خوداتکایی، خودباوری و هویت‌بخشی به جامعه بزرگ ایرانیان باشد.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره شیخ ‌بهایی یکی از پنج فستیوال برتر ملی است، افزود: مزین کردن این جشنواره با نام علامه شیخ بهایی و برگزاری آن در اصفهان بسیار با یکدیگر مناسبت دارد.

شهردار اصفهان گفت: جشنواره شیخ‌ بهایی ترویج فن‌آفرینی است که این موضوع در دهه پیشرفت و عدالت موتور محرک توسعه در سال 1391 که به نام حمایت از تولید ملی و سرمایه و کار ایرانی است، به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی هویت‌بخشی به ایده‌های ایرانی است، گفت: همه این اقدامات در حالی است که در قرن 21 بحران هویت از یک سو از مرزها و کشورهای دیگر وارد ایران می‌شود و با عناوینی چون فناوری و نوآوری تهاجم فرهنگی را برای جوانان ایران اسلامی رقم می‌زند و از این‌رو پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان نقش برجسته‌ای در حمایت از ایده‌های جوانان ایرانی دارد.

سقاییان‌نژاد با ستودن ویژگی‌های شخصیتی و علمی شیخ بهایی اظهار داشت: این علامه بزرگوار در تمام ابعاد مهندسی، نویسندگی، فقاهت و علوم مختلف تبحر فراوانی داشت و بدون شک اگر شیخ بهایی اینجا بود پیامش برای این جشنواره احیای هویت دینی و بازسازی تمدن ایرانی بود.

وی با اشاره به اینکه حرکت ایران اسلامی در راستای توسعه با تقویت سه شاخصه تأمین می‌شود، گفت: اشراف بر تاریخ و فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، شناخت چهره‌های برجسته ایران زمین مانند ابوریحان بیرونی، ابن سینا، فارابی، میرداماد، شیخ طوسی و نیز احیای هویت دینی و بازسازی تمدن اسلامی از جمله این مؤلفه‌ها است.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان جایگاه تلاقی ایمان، دانش، فرهنگ و هنر است، افزود: اصفهان در سه دوره پایتخت ایران اسلامی بوده و این پیوستگی فرهنگی پشتوانه محکمی برای انقلاب اسلامی ایران بوده است و به نوعی فلسفه صدرایی حامی نظام اسلامی بوده است.

وی اضافه کرد: در سال 2006 اصفهان پس از مکه به عنوان پایتخت جهان اسلام شناخته شد که به طور حتم ویژگی‌های برجسته‌ای در این شهر بوده که توانسته پس از مکه چنین افتخاری را کسب کند.

شهردار اصفهان در مورد دیگر افتخارات اصفهان گفت: هم‌چنین این شهر از سوی جمهوری اسلامی ایران به عنوان پایتخت فرهنگی کشور و کریدور علمی و فناوری ایران نام‌گذاری شده و با وجود اینکه تنها شش درصد از پهنه کشور را به خود اختصاص داده است میزبان 11 درصد از فارغ‌التحصیلان کشور است و هم‌اکنون 220 هزار دانشجو در 18 دانشگاه این استان به تحصیل مشغول هستند.

وی بیان داشت: ترویج فرهنگ فناوری و نوآوری یکی از خواسته‌های افرادی چون شیخ بهایی از جوانان کشور است و مسئولان نیز موظفند حمایت از فارغ‌التحصیلان و افرادی که علم را در دستور کار قرار می‌دهند را انجام دهند و با تاسیس کشورهای دانش‌بنیان که اساس آن احیای هویت، خودباوری و خوداتکایی جوانان ایران است را رقم بزنند.

سقاییان‌نژاد با تاکید بر اینکه نقش توسعه‌ای شهرها در کشور و ارگان‌ها در حرکت‌های اقتصادی در شهرها بسیار مهم است، گفت: باید میزان تولید ناخالص داخلی علاوه بر مشخص شدن در سطح ملی و استانی در شهرها نیز تعیین شود و ارزش افزوده دانشگاه‌ها در شهرها نیز حساب شود.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول